waar koop je goedkope textielverf?

Ik vind het leuk om kleding te verven. Maar textielverf is zo duur. Het hoeft geen goed kwaliteit te zijn. Weet iemand goedkope textielverf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.5K

Het beste antwoord

Als je een kledingstuk opnieuw wilt verven, is het natuurlijk wel de bedoeling dat de oude kleur zo veel mogelijk verdwijnt, en de nieuwe kleur niet alleen mooi en sprekend is, maar ook nog eens zo weinig mogelijk afgeeft en zo lang mogelijk houdt.

Dat heeft een prijs. En niet alleen de prijs voor de verf zelf ; gekleurde textiel zul je eerst ook nog moeten ontkleuren met een onkleurder. Ook die is niet gratis. Koudwaterverven zijn in de regel iets goedkoper dan warmwaterverven. Wat je moet gebruiken hangt echter van het doel en materiaal af.

Wil je goedkoop, dan kun je kleding verven met natuurlijke kleurstoffen(bietenrood, uienschillen, spinazie etc. ) maar als je wilt dat het na het wassen blijft zitten. zul je wel ook wat geld aan fixeermaterialen moeten uitgeven.

Wil je een áfbeelding tekenen / schilderen op textiel, dan heb je natuurlijk heel andere materialen nodig : tubes of stiften. En ook daar geldt : hoe duurder, hoe mooier, duurzamer en beter het resultaat.

Als het niks of bijna niks mag kosten, kun je voor minder dan een tientje al een basisset textielstiften krijgen zowel in de hobby- alsook in de grotere speelgoedwinkel. Het resultaat daarvan hangt natuurlijk voor een deel af van je tekencapaciteiten, maar het blijft vrij lang mooi. En is het echt wat voor je, dan kun je voor een paar euro per stuk een collectie betere tubes verf opbouwen, gewoon kleur voor kleur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij de kruidvat heb je goedkope textiel verf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op www.aybel.nl. Online bestellen voor € 3,99 en gratis verzending. Goede verf uit Turkije.