vanaf welke lengte is het legaal om een snoek mee te nemen om op te eten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je visvergunningen hebt, dan zou je dat moeten weten, want dat staat er altijd in.
En zonder vergunningen mag je zowiezo niet vissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag wel zonder vergunning vissen in sommige plekken, hier in mijn wijk wel omdat jet hier niet als vis plek is geregistreerd, ik heb er op het moment ook geen maar koop er wel een in januari
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet overal een vispas voor hebben, ongeacht wat voor water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb wel een vergunning, maar ik woon in Zuid-Frankrijk en we verhuizen 1 november naar Nederland, dus wil een aantal dingen weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
want hier is het vanaf 50 cm

Het beste antwoord

De minimummaat voor snoek is 45 cm.
Maar dan moet hij wel in de toegestane tijd gevangen zijn.

visserijwet legt het als volgt uit:
Gesloten tijd aassoorten.
Van 1 April tot de laatste Zaterdag van Mei geldt een verbod voor sommige aassoorten. Er mag in die periode niet gevist worden met: de worm of een nabootsing daarvan, slachtprodukten, een dood visje of een stukje vis ongeacht hoe groot, alle soorten kunstaas met uitzondering van kunstvliegen kleiner dan 2,5 cm.
Gesloten tijd vissoorten.
Voor een aantal vissoorten bestaat een gesloten tijd. Vangt u zo'n vis in die periode, dan moet u hem met de grootst mogelijke zorg behandelen en levend en onbeschadigd in hetzelfde water terugzetten. Snoek 1 Maart t/m 30 Juni.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is vanaf 45cm.
Al ben ik zelf van mening dat je snoek en vele andere zoetwater vissen direct terug moet zetten (na maken foto etc. natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom terug zetten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat zo raar? Als iedereen de zoetwateren bevist en leeg haalt om op te eten dan zijn er geen vissen (snoek) meer. Het is niet voor niets een tijd verboden geweest om snoek mee te nemen, als je ze meeneemt sterven ze uit met het gevolg dat er een overpopulatie komt van andere vissen en water dieren doordat de snoek een jager is. Geef jij dan is jouw mening waarom je wél een snoek mee zou moeten nemen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn niet heel veel mensen die dit doen..waarschijnlijk wel genoeg om alles leeg te vissen, maar omdat je kleine vissen niet mag meenemen en er een periode is waarin je helemaal geen vis mag meenemen lijkt mij dat de populatie wel in stand blijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het idd zonde om zo'n mooie weg te halen. maar hey, een keertje lekker eten is ook niet verkeert.