Hoe kan ik andere intresses creeren?

Ik heb nu op dit moment veel intresse in iPads, computers en andere digitale zooi. Dit noem ik even intresse 1. Nu heb ik ook wel intresse in andere dingen zoals schoolvakken, en natuurlijk andere dingen. Dit even intresse 2 genoemd. Hoe kan ik nou het best intresse 1 verkleinen, want deze is op dit moment het meest nutteloos, en dus meer werken aan intresse 2.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Iets gaan doen waarbij je beweegt , uitdaging vindt en andere mensen leert kennen. Bijvoorbeld een curus volgen bij een jeugdcircus waar je leert eenwielfietsen, acrobatiek en jongleren. Dat kan je ook thuis oefenen zowel alleen als met anderen. Ook is het leuk om bijvoorbeeld elektrisch gitaar of een ander instrument te leren spelen , een bandje op te richten, of je gaat met vrienden de straat op om leuke filmpjes te maken van opvallende situaties en organiseer dan een filmavond bij je thuis of in het plaatselijke filmhuis. Of je kan een DJ workshop volgen, een duikcursus volgen, raps schrijven , chinees leren enz.
Hou een paar vaste avonden en een weekenddag per week vrij voor andere activiteiten dan interesse 1 en vraag je huisgenoten om je daarbij te helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door daadwerkelijk te gaan werken aan interesse 2.

Je zou bijvoorbeeld met jezelf kunnen afspreken dat je pas aan interesse 1 mag werken als je de doelen van die dag van interesse 2 hebt behaald.

Of anders, pas achter je ipadje als je huiswerk klaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek interesse-2 onderwerpen waarover je gaat lezen of TV-programma's kijken. Vermijd bewust artikelen enz. over interesse-1 onderwerpen. Sommige interesse-2 onderwerpen zullen je zo gaan boeien dat interesse-1 in de schaduw komt te staan.
Succes!