Hoe kan ik opnemen via mijn keyboard?

Ik heb een midi keyboard roland exr, de bedoeling van mij
is om op te nemen van het originele geluid via de pc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Je kunt de audio-out van je keyboard aansluiten op de line-in van je geluidskaart, en dan met een sound editor (Audacity, Audition, Goldwave etc.) dit opnemen.

De kwaliteit hangt af van de kwaliteit van je geluidskaart. Zonder professionele A/D omzetters kun je wel wat brom en ruis verwachten. Maar om te beginnen met home recording is het te proberen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ga er vanuit dat je niet de MIDI data wilt opnemen. Dat is een heel ander verhaal. Dan neem je feitelijk alleen de toetsaanslagen op, en kun je die later via een andere synth (misschien virtual instrument) weer afspelen. Maar dat is niet het "originele geluid" zoals je schrijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt, hiermee ga ik aan de slag.