hallo mensen. Ik stel nu eigenlijk een vraag voor mijn beste vriendin hoeveel moet je wegen om een model te zijn?

Toegevoegd na 8 minuten:
willen jullie liefst zeggen hoeveel kg voor een meisje van 16-18

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

Dat ligt eraan. Je moet een mooi figuur hebben, maar je kune ook een wat voller model zijn. Het gewicht ligt aan de lengte. Als je langer bent, mag je natuurlijk meer wegen dat wanneer je korter bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewicht is lang niet alles, je kan 40 kilo wegen en nog heel lelijk zijn, of 70 kilo en heel mooi. Het totaal plaatje moet kloppen, niet het gewicht.

Op deze vraag is dus geen goed antwoord te geven. Maar het minimum dat je moet wegen lijkt me toch wel 40 kilo, anders lijkt het me moeilijk overeind te blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze accepteren geen meisjes meer met een te laag gewicht...je ziet nu genoeg meiden met een gezond gewicht dus gewoon een mooi postuur...en mooi gezicht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als model voor kleding (fashion) is in de eerste plaats je lengte belangrijk, 1,72 m voor meisjes. Qua omvang werden 90 (borst), 60 (taille) en 90 (heupen) altijd als ideaal beschouwd, maar tegenwoording zijn vrouwelijke modellen van nature steviger gebouwd en doen ze ook steeds meer aan krachtsporten. Maten als 92-65-95 zijn daarom geen uitzondering meer.
Als fotomodel is je lengte weer minder belangrijk, dan kan 1 meter 60 al volstaan. Het gaat dus niet om gewicht, maar om de juiste proporties.
Amadea
12 jaar geleden
het gaat niet om het gewicht maar om je hele figuur gewicht maakt eigenlijk niet uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet dat je ongeveer 50 mag wegen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin. Het scheelt nogal of je 1.60 bent en 50 kg weegt, of dat je 1.85 bent en 50 kg weegt.
Tegenwoordig mogen de modellen weer wat meer wegen dan een paar jaar geleden. Hoeveel kan ik niet zeggen. Dat hangt ook van de lengte af. Maar ook andere factoren spelen een rol. De uitstraling van een model is bijvoorbeeld ook heel belangrijk. En waarvoor wil de opdrachtgever foto's laten maken (als het om een fotomodel gaat), voor welk product en voor welke leeftijdscategorie is dat product bedoelt etc. En verder is de houding erg belangrijk, loopt ze niet krom bijvoorbeeld. Bovendien zijn voor bijvoorbeeld bepaalde catalogi juist mensen met een maatje meer gewenst. Kortom, je vriendin moet zich niet blind staren op haar gewicht. Als ze echt model wil worden kan ze toch eens kontakt zoeken met een modellenbureau en kijken of ze geschikt is voor dat werk of anders gewoon eens informeren wat zoal de eisen zijn?