Is er een mogelijkheid om verder te studeren als paardenverzorgster aan de hogeschool of zoiets dergelijk?

Ik zou graag iets met paarden doen als ik ga verder studeren, is er een richting paardenverzorging of zo'n gelijkaardige richting op de hogeschool of unief of zoiets dergelijk? Ik heb gezocht maar ik vind alleen maar avondcursussen, heb je eventueel meer advies antwoord dan alstublieft!

M.v.g

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

STOAS hogeschool heeft een HBO opleiding paardensport. Wellicht is dat iets om naar te kijken? Ik heb hier een link voor je: http://www.stoashogeschool.nl/Paardensport/Default.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht geneeskundige voor paarden? Of misschien is een een medisch specialisme zoals; tandarts, radioloog, chirurgie, oogheelkundige, veearts of fysiotherapeut iets voor je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veearts lijkt mij voor jouw een geschikt beroep, mocht je een keer de paarden zat raken: dan zijn er nog altijd genoeg anderen soorten vee die je kan verzorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn diverse mogelijkheden. Ik kan niet zien in welk deel van Nederland je woont, maar in de volgende plaatsen zijn opleidingen op het gebied van dierenverzorging en/of speciaal paarden:

In Dronten, Leeuwarden en Deurne,
Vooral de laatste is de hippische opleiding, hier worden zowel opleidingen op MBO als HBO niveau gegeven.

http://www.cah.nl/cah/opleiding/dg.php?Parent=Opleidingen&Sub=Major:Dier%20&%20gezondheidszorg&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=dier%2Bgezondheid&utm_campaign=cah%2Bdronten&gclid=CPaZo6vd3aoCFQpO3godwSZG8Q

www.vanhall-larenstein.nl/Opleidingen_in_vo... bron: dmoz, gigablast

http://www.helicon.nl/mbo/Scholen/NHB_Deurne