Wat zijn goede manieren om tekeningen in te kleuren?

Meestal vind ik mijn tekeningen mooi tot het moment dat ik ze in ga kleuren. Ik vind kleurpotloden onhandig, omdat je erg licht moet kleuren als je 2 kleuren wil mengen of laten overlappen, en zo krijg je moeilijk donkere of felle kleuren. Ook zijn kleurpotloden vaak sneller stomp waardoor je minder precies kan kleuren.

Digitaal inkleuren doe ik al soms, maar daarvoor moet je je tekening inscannen. Ik zoek iets om potlood- of pentekeningen op papier goed in te kunnen kleuren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.9K

Het beste antwoord

ik ben zelf groot fan van balpen, maar mooie heldere gekleurde balpennen zijn moeilijk te vinden en het is minder praktisch wanneer je een groter vlak wil inkleuren, daarnaast kan je ook overwegen om goede potloden te kopen, een merk wat ik zelf erg fijn vind is Derwent (te verkrijgen bij goede hobbywinkels) dat kost wat meer, maar dan heb je ook potloden waar je veel aan hebt.

en anders misschien aquarel potloden?
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Probeer eens waskrijtjes, of plakkaatverf
anneliez
12 jaar geleden
Probeer water potlood (of zo iets) eerst kleur je en dan ga je er met water over heen en dan is het soort verf

Aquarel potlood zo heet het
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met voltstiften (wel nieuwe) kan je hele mooie resultaten bereiken! Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel eens van 'copic markers' gehoord? Ik gebruik ze zelf niet, maar de reacties die ik gelezen heb zijn erg positief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met pastelkrijt kun je mooie overgangen en kleurvervagingen maken doordat het heel 'veegbaar' is. Daarna moet je je tekening wel fixeren met spray, anders blijft het vervagen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vriendin kan geweldig tekenen, en inkleuren. Ze gebruikt een soort stiften. Ik weet niet precies wat voor, kan morgen ff vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de speciaalzaak vind je speciale inkleurstiften. Ik heb een kameraad van me die striptekenaar is, en hij gebruikt ook speciale stiften die altijd een effen kleur geven. Zijn best wel prijzig, maar zeker de moeite. Over overlappen weet ik niets en de naam ben ik je ook schuldig. Maar ik denk dat ze je in een winkel voor teken, - verf en ander kunstmateriaal zeker verder kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
over het mengen, overlappen zou ik zeker de andere reacties opvolgen, want zo denk ik er ook over. ik heb wel een tip over hoe je het toch netjes kan houden met (gewone) stiften: niet door elkaar maar in lijntjes.
bij kleurpotloden is dat niet nodig, want daarbij is het niet duidelijk als je door elkaar kleurt. maar bij stiften zie je dat echt heeel duidelijk (dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel) ik weet het, je bent heel lang bezig, maar het is 10x zo mooi. misschien wist je dit allang, hoop dat ik je heb geholpen. X