Brief naar penvriendin: kun je dingen schrijven als:"oh yeah sorry, I was about to tell something about... I change the subject too fast^^"

Of is dat een beetje onbeleefd/ongepast. Het is naar een penvriendin, dus niet heel formeel, maar toch maar even vragen. :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

In een brief vind ik dit niet klinken
Aangezien je na kunt denken tijdens het schrijven en herschrijven.
De manier waarop je het schrijft klinkt meer als spreektaal
of zelf msn taal die je verwacht als iemand snel moet reageren.

Bedenk dat een brief veel meer literair is
omdat je na kunt denken over zinsbouw structuur en onderwerp. om een onderwerp helder met met structuur over te brengen
dus als je al van dit soort zinnen gebruikt maakt
hou het kort en sorry zeggen heeft geen zin

Schrijf iets, in de zin van,.... i digress,... back to the topic
but this was on my mind.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke erg bedankt.

Andere antwoorden (2)

Kan best hoor, ik zou alleen die laatste zin anders schrijven; "I'm changing" klinkt wat beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke :) oh dankje! Ja het lijkt me handig als ik mijn Engels een beetje verbeter haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het onderwerp was al veranderd, dus niet changing maar changed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan ook, maar als ik er nog mee bezig was, dan kan "changing" wel toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dan kan het wel
Dat zou ik toch anders doen. "Oh yeah" klinkt als een stukje tekst dat ontsnapt is uit een songtekst. In spreektaal gebruik je het wel maar niet in een brief.
Je zou wel kunnen zeggen "O, by the way, I was going to tell you something about... but I changed the subject too fast.
Of: O, I almost forgot, I was going to tell you something about... but I changed the subject too fast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dankje! Dat laatste vind ik wel mooi!