Brief naar penvriendin: kun je dingen schrijven als:"oh yeah sorry, I was about to tell something about... I change the subject too fast^^"

Of is dat een beetje onbeleefd/ongepast. Het is naar een penvriendin, dus niet heel formeel, maar toch maar even vragen. :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In een brief vind ik dit niet klinken Aangezien je na kunt denken tijdens het schrijven en herschrijven. De manier waarop je het schrijft klinkt meer als spreektaal of zelf msn taal die je verwacht als iemand snel moet reageren. Bedenk dat een brief veel meer literair is omdat je na kunt denken over zinsbouw structuur en onderwerp. om een onderwerp helder met met structuur over te brengen dus als je al van dit soort zinnen gebruikt maakt hou het kort en sorry zeggen heeft geen zin Schrijf iets, in de zin van,.... i digress,... back to the topic but this was on my mind.

Kan best hoor, ik zou alleen die laatste zin anders schrijven; "I'm changing" klinkt wat beter.

Dat zou ik toch anders doen. "Oh yeah" klinkt als een stukje tekst dat ontsnapt is uit een songtekst. In spreektaal gebruik je het wel maar niet in een brief. Je zou wel kunnen zeggen "O, by the way, I was going to tell you something about... but I changed the subject too fast. Of: O, I almost forgot, I was going to tell you something about... but I changed the subject too fast.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100