Hoeveel lood moet aan een dobber? (Hengelsport)

Hoi, ik heb een vissersvraag, dus liefst alleen antwoorden als je er iets van kent.
Ik heb net een dobber gekocht en gevraagd hoeveel lood eraan moet. er staat op die dobber 2 gr.
dus ik deed er een schuiflood van 2 gr aan.
maar nu lijkt de dobber niet echt goed op het water te liggen?
hij ligt recht maar niet juist. zit er teveel of te weinig lood aan?

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik heb nu al enkele antwoorden maar ik wordt er nu niet wijzer uit hoeveel gr lood eraan moet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Doe er niet 1 loodje aan maar enkele totdat de dobber langzaam zinkt. Het lichtste loodje het dichts bij de haak. Dan als je gaat vissen doe je het lichtste loodje ongeveer 5 cm van de haak af en dan uitloden totdat de dobber mooi staat. Nu vis je met een langzaam zinkende dobber die alle aanbeten herkent en aan jou laat zien. Succes.

Deze hoeveelheid lood is goed. Nu zie je bij elke kleine beweging de dobber ondergaan. Als je er nu lood afhaald moet de vis hard trekken om de dobber onder te laten gaan. Ik zou het zo houden.

je neemt een loodje die 3/4 het gewicht van de dobber heeft,die zet je bovenaan en de rest vul je aan met kleinere loodjes.de loodjes moeten ongeveer een afstand van 7cm.de grootste loodje zet je bovenaan en de kleinste onderaan.en dan een onderlijntje van ongeveer 15 of 20cm. Goede vangst

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100