Als je in je in je jeugd astronomie als hobby hebt helpt het dan om later werk te vinden in wetenschappelijke richting?

Met astronomie bedoel ik lid zijn van een sterrenwacht en regelmatig gaan waarnemen enzo.
Is het m.a.w. een voordeel van astronomie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het antwoord hierboven is goed.

Ik zou erop willen aanvullen dat het indirect wel degelijk kan helpen.

Als je vroeg begint met betrokken bezig zijn met astronomie, heb je alvast een voorsprong en affiniteit als je begint aan een officiele studie. Dat betekent hogere cijfers en/of meer gemak bij het doorlopen van de studie, en dat op zijn beurt vergroot weer de latere kansen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is starten op twaalf jaar vroeg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twaalf jaar is een prachtige leeftijd om lekker te gaan sterren kijken en lid te worden van de JWG!
Je kunt ook kijken of er ergens bij jou in de buurt jeugdcursussen worden gegeven.
http://www.sterrenkunde.nl/jwg/index.php?section=12
http://www.sterrenwachthalley.nl/frame/fr8cursu.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb al een jeudcursus gedaan, ik ben lid van oberon

Andere antwoorden (1)

Je kan het wel op je CV vermelden om aan te tonen dat je natuurwetenschappelijke interesses hebt, maar als je wetenschapper wil worden zul je toch echt een wetenschappelijke studie moeten doen.