tweebenig...?

hoe word ik tweebenig met voetbal?
ik oefen nu al een maand lang elke dag een halfuur tegen de muur, maar hoelang moet ik hier nog mee doorgaan?
hoelang duurt het voordat ik tweebenig word..?
hoe moet ik oefenen hoevaak/hoelang en tot wanneer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een half uur per dag tegen een muurtje oefenen is niet genoeg. Het gaat vooral om het dribbelen met je tweede been. En om echt goed tweebenig te worden (en ook nog een beetje snel) denk ik dat een uurtje of 3, 4 per dag meer helpt. Plus natuurlijk de hele zaterdag en zondag als het kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga trouwens ook niet nu dan ineens alles met alleen je zwakke been doen. Maar probeer het iets meer dan de helft te maken. Anders is het allemaal te onnatuurlijk. Je moet juist gewoon een goed gevoel krijgen met je andere been, dat krijg je alleen als je ook nog je andere been goed gebruikt. Tweebenig zijn is niet twee keer eenbenig, maar één keer tweebenig.

Antwoorden (4)

Probeer niet alleen met voetbal te oefenen. Maar ook met andere dingen waarmee je meestal gewoon je standaard been gebruikt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je rechtshandig bent en je moet met die hand in het gips, kun je je op den duur ook wel met links behelpen. Maar het blijft vaak bij behelpen. Alleen als je tweehandig bent (bidexter heet dat geloof ik) kun je makkelijk van links naar rechts. Hoef je minder voor te oefenen .
Dat zal zo met je benen ook gaan, heb je echt een voorkeursbeen, dan kun je wel oefenen, maar ik ben bang dat het niet veel meer wordt dan behelpen
anneliez
12 jaar geleden
Met een maandje alleen tegen een muur red je het niet. Ook op trainingen, wedstrijden en gewoon een potje buiten voetballen zal je constant met links moeten trappen en dribbelen voor resultaat. Doe dit constant en er zal na maanden zeker resultaat te zien zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een kwestie van blijven doen. Het zal heel lang duren, maar ga anders na een training nog even door ofzo en ga dan met je verkeerde been schieten op doel (wat beter dan een muurtje). Je zal wel heel langzaam verbetering zien, maar dat geduld zou je moeten opbrengen. Hoelang dit gaat duren? Hangt helemaal af van hoe hard jij er aan werkt en hoeveel talent je bezit ;-)