Bushcraft is oorspronkelijk een term die gebruikt werd voor met name een scala aan overlevingstechnieken in
een bepaalde wildernis (specifiek in de zogeheten bush). In bredere zin wordt de term inmiddels gebruikt voor het (over)leven in, van en met de natuur, met tevens respect voor die natuur.
Bronnen:
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Letterlijk vertaald betekent bushcraft rimboevaardigheid. Daarmee wordt de vaardigheid bedoeld om in de rimboe (het bos, de wildernis, de jungle) te kunnen overleven zonder dat je daarvoor allerlei moderne materialen bij gebruikt. Denk dan bijvoorbeeld aan het vinden van voedsel, het kunnen vinden of maken van eigen onderdak, jezelf warm kunnen houden en bijvoorbeeld vuur maken. Het komt er dus op neer dat je leert wat de natuur je te bieden heeft en hoe je verschillende zaken (voedsel, gevaar, etc.) kunt herkennen. Het is dus zeker niet het "Rambo-spelen" dat sommige mensen doen door met een groot kapmes door de Ardennen te lopen om elke struik die een beetje in de weg hangt weg te hakken om vervolgens gewoon met de brander een gevriesdroogde maaltijd op te warmen en na het eten in de donzen slaapzak onder zeil te gaan. Bushcraft is eigenlijk het respecteren van de natuur en begrijpen dat je op vrij eenvoudige wijze gebruik kunt maken van wat de natuur je te bieden heeft.