Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe moet je een werphengel goed installeren

ik heb een werphengel met een molen en daar zit draad aan maar ik weet niet hoe ik er een haak aan moet zetten en hem klaar kan maken om te vissen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
35.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

je draait de beugel van de molenspoel eerst open, die klap je dus omhoog.
Neem nu het snoer en doe dat door al je ogen van de hengel.
trek nog wat naar beneden en draai nu aan de molen, de beugel moet nu dicht klappen.
Plaats nu eerst de dobber, schuif hem wat omhoog en doe aan het eind een haakje en wat loodjes, nu kan je vissen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan deze vraag kan ik zien dat je niet heel ervaren bent dus nog wat tips: zorg dat het lood dat je eraan hebt net iets lichter is dan je dobber en kijk eerst hoe diep het daar is. Vis dan iets boven de grond met bijv. maden. Dat gaat altijd goed. Prik niet de gele maad erdoor maar doe het haakje door het kontje. S6!
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Ik zou je adviseren om eens te kijken of er geen visvereniging in je buurt is , deze mensen kunnen je nog veel meer leren dan een haak bevestigen en zo kun je ervaren dat vissen een leuke sport is .Veel visplezier!
(Lees meer...)
12 jaar geleden
1.Je pakt je hengel.
2.Je maakt met de molenspoelknoop de lijn op de molen.
3.Je haalt de lijn door de hengel ogen.
4.Je schuift je dobber eraan die je wil.
5.Je doet de loodjes aan totdat alleen de antenne omhoog staat dus het oranje gedeelte.

6. vervolgens doe je met de palomar knoop de haak eraan en die gaat als volgt.

1. Je doet de lijn door het oogje van de haaksteel.
2.Je wikkelt vervolgens 5 a 6 keer de lijn om de gewone lijn.
3.Je haalt dan vervolgens de lijn door het lusje na de haak oog.
4. En dan kan je dikke vissen vangen voor meer vragen over vissen vraag me maar ben zelf ook allround visser voornamelijk op karper dus ik sta paraad.


Gr Jeffrey
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding