Skateboards worden verkocht in standaard maten. Maakt niet uit of je 152cm bent of 200cm, je kunt op hetzelfde board uit de voeten.

je moet alleen voor jezelf beslissen wat je met het board wil doen; tricks doe je op normaal board, cruisen op longboard.

Toegevoegd na 6 minuten:
wat vooral belangrijk is voor het bepalen van de lengte is, waar je hem vooral voor wilt gebruiken; streetskaten, parkskaten of verts. Laat je gewoon even voorlichten in de skateshop.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Streetskaten wil ik hem voor gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil even zeggen dat de toevoeging niet helemaal klopt.
Waar je ook op skate. Op de straat of in het park. Je gebruikt altijd het zelfde board.

Andere antwoorden (1)

De lengte maakt niet uit voor een normaal skateboard, die is bijna altijd hetzelfde (of 1cm verschil, het zal niet veel zijn).
De breedte maakt wel uit. Het verschilt van 7,5 inch tot 8.6.

Als je net begint met skateboarden kan je het best een board nemen wat niet zo breed is, zodat het in het begin wat makkelijker is omdat hij ook iets lichter is.

Maar ja, wat vind is fijn? Ga gewoon even naar de lokale skateshop en probeer wat verschillende breedtes uit.