ik wil gaan vissen, heeft iemand tips om wat te vangen?

bijv. lokvoer gebruiken

Toegevoegd na 2 uur:
mijn aas word brood en meelwormpies

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even langs bij de visboer.

Het beste antwoord

Begin maar op witvis ben zelf ook met dat begonnen en ben nu karpervisser en ook 13 jaar oud.

1. Koop een vergunning anders krijg je boete
2. Vis is een vijver en niet bij kanaal slecht voor beginners.
3. Begin niet met lokvoer leer eerst thuis hoe de knopen moeten voor witvis.
4.Heb je tuigje (dobber met lijn)
5. Neem een net mee.
6. Haal alles bij hengelsport winkels weg of internet sites

Stel mij maar de vragen wat je niet weet over witvis of andere vis in bericht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Neem een hengel mee.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zal ik doen ja ~~~:)~~~
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En een schepnetje ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die heb ik al (van de action)
Tips zat, al zou het schelen als je vertelde wat voor vis je wilt vangen natuurlijk :-)

Voor karper is het eigenlijk nog te koud

Voor andere witvis (voorn/brasem ed) Brood, mais, maden of wormen (niet te groot) mee, vaste stok van een meter of 5, dunne onderlijn, smalle dobber op rustig water/dobber met een iets breder drijflichaam voor water dat iets ruwer stroomt en ik heb zelf altijd een kant- en klaar lokvoertje van de plaatselijke viszaak. Rood en zoet voor voorn, Geel voor brasem.

Voor snoek, stalen onderlijn, kunstaas in verschillende vormen en maten mee en de juiste technieken gebruiken (zig/zag, jerken,tikken)

Voor snoekbaars, stalen onderlijn, kunstaas van een centimeter of 7, smal en liefst zilverachtig doet het altijd goed.

Voor baars klein kunstaas, dikke wormen en een dobber met een paar gram drijfvermogen, en aangezien ook baars 50 cm kan worden kan je beter niet te licht vissen dwz nylon niet dunner dan 20/00 of gevlochten dyneema 12/00 ongeveer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe moet ik weten waar ik op vis (sorry ik ben net 13 en weet er niks van)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kan je het best lekker op witvis vissen, is het makkelijkst :-)
Je hebt geduld nodig en goed aas. Wat prima werkt is een heel klein stukje brood. Maar wat ook kan is een klein stukje ei, kaas en als je een vijver hebt, een stukje visvoer. Het aas moet nooit heel groot zijn. Ook moet je af en toe controleren of het aas nog aan je haakje zit, maar niet te vaak, anders verjaag je de vissen. Levend voer en leefnetten zijn verboden! Ook moet je een visakte (visvergunning) hebben, anders kun je een bekeuring krijgen.

Neem een boekje mee, waarin je kan zien WAT je hebt gevangen. Ook heel leuk om te weten.
Verder is naast het vangen, het weer loslaten het leukste deel.

Vergeet alsjeblieft niet om de vis nooit met je blote handen te pakken. Je beschadigd dan de beschermende slijmlaag die de vis gezond moet houden. gebruik een natte doek, bv een grote katkoene zakdoek om de vis vas te houden als je hem voorzichtig van de haak haalt.

Ga voorzichtig en respectvol met de vis om, en zet hem weer netjes terug, als hij niet de pan in gaat.

Toegevoegd na 4 uur:
je beschadigt... foei, met een t natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga de avond daarvoor een beetje lokvoer gooien op de plaats waar jij de volgende dag wilt vissen .
Vis net boven de bodem omdat het het water nog koud is .
Omdat de vis nu nog het meest op de bodem verblijft .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet 1 dag voorvoeren dat doe je met karpervissen / zeelt maar niet voor witvis en 1 dag van te voren helpt niet je moet blijven voeren een week ofzo langer zelf en als je wil vissen dan zit er iemand anders ik ken het maar als beginner geen lokvoer gebruiken.