als je wil beginnen met de hengelsport volstaat een werphengel onder de 50 euro prima.

je kan hiermee op witvis vissen, maar ook snoeken en op paling vissen.
wellicht is het handig om even naar het topje te kijken. is het een stugge top koop er dan een slappere bij, en andersom. altijd handig!!

bij het molentje is het prettig als je een extra spoel bij kan krijgen. zo kan je op witvis met dunner draad vissen, en bij paling of snoek dikker draad pakken.

een beetje hengel is over het algemeen wel sterk, maar let ook goed op de voering van de oogjes van de hengel.
(zin deze ruw knapt je draad!)

ik zou me niet blind gaan staren op een dure feeder hengel, carbon karperhengel of wat dan ook.
elk bekend merk heeft een breed assortiment, maar kijk eens wat ze aanbieden zonder je te focussen op bv Dam of Albatros.

een winkle picker is een leuke hengel om te starten, en ook nog eens makkelijk mee te nemen!
als je op een later tijdstip besluit om je meer te richten op witvis, karper of roofvis kan je altijd nog een hengel erbij kopen.

't viswijf hier wenst je veel succes!! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als ik jou was zou ik even naar een viswinkel gaan en voorleggen waar je op wilt gaan vissen en wat het maximaal mag kosten en dan kunnen hun je exact vertellen wat het zou gaan kosten, maar vraag wel altijd of ze eventueel ook nog een wat goedkopere hengel hebben vaak is dat wel zo namelijk. Veel succes en veel plezier met vissen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk als je wil beginnen met vissen mijn volgorde moet aanhouden ik ben zelf begonnen met vissen op me 7 e toen begon ik met een bamboe hengel ik heb het onder de knie gekregen en toen kreeg ik voor me rapport op me 8e een telescoop hengel 4 meter en bij me opa 1 van 3meter toen ik 9 was kreeg ik een 5 m telescoop hengel nadat die doormidden was gegaan heb ik op me 9e een insteekhengel gekocht van 6 meter en begon ik met westrijden nadat ik daar aardig wat geld mee had gewonnen had ik de winkle picker gekocht voor een 20 euro en ik begon te vissen nadat ik me opa achterelkaar versloeg met elke vis duel een brasem begon ik wat beter te vissen toen begon ik met mais aan de haak en ik ving ze achter elkaar nadat ik dat goed kon begon ik met een gewone telescoop werphengel met een fijn dobbertje op zeelt te vissen voor wat meer actie en nu ben ik 13 en doe ik alles behalve zeevissen dan en heb hengels voor de soort vissen maar als je een sterke hengel zoekt zal ik een karper hengel nemen of meerval hengel

Ohja begin je met vissen of doe je het al lang je moet wel eerst ervaring hebben met vast stok want dat heb je echt nodig anders bak je er echt niks van