Chaos costuming, wat kan ik allemaal gebruiken?

Een vast programma-onderdeel op de gemiddelde SF-conventie is chaos costuming: deelnemers maken van allerlei 'waardeloze' materialen de meest uitzinnige outifts. Ik ben op zoek naar 'waardeloze materialen' die zich hier goed voor lenen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

dozen, touwtjes, lege rolletjes wc- of huishoudpapier. kranten, conservenblikken. Kortom alles wat we vroeger op de kleuterschool ook al gebruikten
anneliez
13 jaar geleden
Verzamel zoveel mogelijk bonbonpapiertjes, snoepzakjes, treinkaartjes, noem het maar op. Materiaal dat makkelijk te naaien is.

Daarvan naai je een mooi kostuum.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plastic zakjes, het liefst met opdruk waardoor een kleurig geheel ontstaat.
Je kan bv weven met plastic strookjes en dan met een doek ertussen een beetje strijken dan smelt het samen, ziet er echt heel grappig uit.

Toegevoegd na 5 minuten:
Op internet vond ik nog een jurk gemaakt van knopen en andere ideeën, zie link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koffiefilterzakjes zijn ook leuk om te gebruiken. En denk ook eens aan oude panty's (of leggings) en dan liefst natuurlijk in leuke kleuren.

Toegevoegd na 18 uur:
Is het ook een idee om iets te doen met die plastic opgeblazen beschermhoezen van printercartridges?