Ik heb vandaag een nieuw skateboard gekregen, maar de wielen draaien niet soepeltjes. Wat moet ik doen?

Ik heb vandaag een skateboard gekregen, en ik wou hem even uitproberen, maar toen stopte het opeens. Ik draaide aan de wielen, en ze draaide niet soepeltjes. Ik heb met een vochtig doekje schoongemaakt, maar dat hielp niet. Wat kan ik het beste doen nu?

Toegevoegd na 29 minuten:
Uit meerdere antwoorden leek het insmeren met olie ofzoiets goed? Wat voor olie zou het dan moeten zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.6K

Antwoorden (5)

Als ze nieuw zijn, terug naar de winkel en als ze niet nieuw zijn dan even na laten kijken bij een goede sportzaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat het Skateboard nieuw is. Ik had dit ook bij men Waveboard daar heb ik wat spul opgespoten (olie ofzo) Toen draaiden ze weer goed. Maar in jou geval even weer naar de winkel waar je ze gekocht hebt.

Toegevoegd na 14 minuten:
Het gene wat wij gebruiken is WD 40 Werkt echt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar de winkel terug gaan is een goede eerste stap. Anders kan je nog de kogellagers verwisselen of de huidige schoonmaken en smeren met olie. WD40 ofzo werkt voor dat soort dingen wel goed maar schijnt volgens de onderstaande bron uit te drogen. Speciale lagerolie zou wel helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een speelgoedskatboard of een echte? Dat maakt nogal verschil namelijk, een speelgoedskateboard spuit je in met wd40 of eem amdere olie.
Een profesioneel skateboard haal je eerst de wielen eraf, dan de lagers, dan haal je de buitenste stofring er met een kleine schroevedraaier af en maak je de lagers zelf met een tandenborstel en ontvetter schoon. Dan laat je ze een uur drogen. Daarna olie je weer in en zet de boel weer in elkaar. Het grote verschil is dat profesionele lagers "open" zijn waardoor ze veel soepeler draaien maar ook veel sneller vol stof en vuil komen. Daar moet je dus veel meer onderhoud aan plegen.

Toegevoegd na 2 minuten:
vergeet niet dat ieder wiel TWEE lagers heeft! Een binnen bij de as en een buiten bij de moer.

Toegevoegd na 7 uur:
als je niet weet of je een profesionele hebt dan heb je er geen.
Die worden enkel bij speciaalzaken verkocht voor flinke prijzen!
75 euro voor enkel een deck (plank) is niet vreemd en daar komen los je trucks, grip, wielen, lagers enz. Nog bij dus dan zou je het wel weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het allerbeste is om de wielen in te smeren met olie. En tja.. dat doe je gewoon met gewone olie.