wat is een goed wietpijpje? en hoe precies te gebruiken?

aangezien ik tabak niks meer vindt, echt vreselijk liever gezegd, maar ook af en toe wel eens even ''stoned'' wil zijn.

Wat voor wietpijpje (voor puur wiet zonder tabak) is goed?

ik had deze:
http://www.dutch-headshop.com/nl/aluminium-wiet-pijp-p-287.html#products_image_lrg

of deze:
http://www.dutch-headshop.com/nl/metalen-wiet-pijp-p-510.html

in gedachte..

en moet het zo gebruikt worden(?):
pijpje in elkaar schroeven, screen/filter erop, wiet (zonder tabak) in dat kommetje, aansteken en hijsen (tegelijk of kun je ook paar seconden gewoon laten branden?)

en hoe hard slaat zo'n pijpje in? Wil er graag santa in doen, en hoeveel moet er ongeveer in?

Groetjes

- ps. a.u.b geen niet-blowen e.d reacties plaatsen, heb er zeer goed over na gedacht en mogelijke risico's bekeken.
het is voor een bepaald termijn en niet voor eeuwig..

groetjes alsnog.

Toegevoegd na 1 dag:
moeilijk om een beste antwoord te kiezen, want beide antwoorden zijn goed;)
Maar om iemand maar even toch blij te maken met de 10 punten..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je eerste pijpje moet je vast blijven houden. De tweede kun je neerzetten, dat scheelt een stuk. Je wilt niet dat je wiet eruit kiept natuurlijk ;) Maar het is maar net wat je zelf wilt en handiger vind. Verder kan ik je niet helpen want zelf rook ik het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke, bedankt:) Mooi dat je niet rookt, ik zelf ook niet echt (tabak) meer, maar af en toe een blowtje.. achja je leeft maar een keer en dan zou ik gewoon genieten van het leven, en niet een bepaald iets je leven over laten nemen.
Wiet houdt me niet in bepaalde dwang, kan trouwens rustig zonder.:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, juist als iemand het heeft over een 'bepaalde termijn' wiet roken, gaan bij mij alarmbellen rinkelen. Een omschrijving als 'af en toe' zou een stuk beter klinken, al was het 'af en toe voor eeuwig'. Bij 'een bepaalde periode' denk ik meer aan 'het komende half jaar drie keer per dag, maar ik kan stoppen wanneer ik wil, echt waar'. Maar goed, dat alleen over hoe je vraag overkomt. Verder moet je natuurlijk helemaal zelf weten of en hoe vaak je wiet rookt, daarom nog steeds gewoon antwoord van mij. Alleen een goedbedoelde raad: pas op voor gewenning. Af en toe blowen is echt veel leuker dan er een paar keer per dag één opsteken uit gewoonte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik snap het:) een joint per dag zou ik echt niet leuk vinden..
maar jointje per week, vindt ik prima:) (soms hoef ik een weekje geen wiet en sla ik die mooi over:) )

Het beste antwoord

Ik blow zelf ook maar rook verder niet (bleh), de waterpijp heeft mijn voorkeur ipv een pijpje. (Heb maar een keer met zo'n pijpje gerookt dus heb daar niet veel over te vertellen)
Een geweldige site waar veel goede waterpijpen opstaan is Azarius.net, snelle bezorging en veel keuze.
Het voordeel van een waterpijp is dat de verbrandde lucht door water word gedwongen waardoor het iets word gefilterd, dus minder teer en de lucht brand minder in je keel.
Er zijn heel veel verschillende, klein tot heel groot en ook verschillende materialen, glas, hout, metaal etc etc.
Gebruik is simpel, ding in elkaar zetten (buisje in het gat steken, kommetje er bovenop draaien, daar een klein plukje wiet of hasj in verkruimelen, pijp vullen met water, vinger op het luchtgat (aan de zijkant) en zachtjes vacuum zuigen met je mond :) Veel plezier :)
"en hoe hard slaat zo'n pijpje in?", tja, rustig beginnen, als je niet gewend bent aan een waterpijp kan een hijs er flink in klappen, dus gewoon niet te gek doen de eerste keer en er kan niets mis gaan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt ook denken aan een verdamper, dan hoef je zelfs de wiet zelf niet af te fikken. Ik heb zelf die van het plaatje voor incidenteel gebruik. Werkt prima, en anders dan bij elektrische verdampers zul je je aan de prijs geen buil vallen.

Je gebruikt hem door de wiet zo fijn mogelijk te grinden (dus meer wiet in direct contact met het glas), in de pijpkop te doen, en het gaasje er weer in te doen. Dan verhit je de pijpkop vanaf de onderkant. Er komt dan witte damp van de wiet die je kunt inhaleren. Door de pijp te schudden komen er meer stukjes wiet in contact met het hete glas, waardoor nieuwe damp vrijkomt.

Let er wel op dat je niet hoeft te verhitten tot de wiet zwart wordt; je wilt verdampen, niet verbranden. En het beste kun je een aansteker met jetvlam (zie tweede plaatje) gebruiken, die is wat heter (waardoor je niet heel lang hoeft te verhitten) en laat geen roet achter op het glas.

Bij Azarius is deze vaporizer trouwens even niet op voorraad, maar hij is vrij algemeen verkrijgbaar bij smartshops.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh, ook niet vergeten als je deze gebruikt: zorg dat je een vuurvaste onderzetter voor je neus hebt staan, zodat je de pijp ook even neer kunt leggen als het glas nog heet is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, was ook al benieuwd naar een vaporizer:) En zo'n soort die je hebt laten zien leek me ook wel leuk. Wellicht dat dat iets handiger is dan een gewoon pijpje?:)
Je kunt ook gewoon hash kopen, verpulveren en opeten met muesli.

Toegevoegd na 19 seconden:
Met yoghurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb wel eens een hasj joint gehad dacht ik, vond het niet zo fijn eigenlijk...