hoe werkt een kledingmaat tabel?

Ik heb een jas die ik opnieuw wil kopen. In de jas staat een label met maten.
D 40
UK 14
I 44
US 10
F 42

Ik heb het idee dat het label niet klopt want als ik ga google komt US en Uk nooit over een
Welke maat moet ik aanhouden? en hoe werkt een kledingmaat tabel eigenlijk ?

Picture for question
een jaar geleden
1.9K
wodka
een jaar geleden
Ja, ik kwam er ook achter dat het een beetje vreemd was. En het is niet dat het een goedkoop prul kledingstuk was. Dus snap het ook niet helemaal.
Pieterke
een jaar geleden
Hier komen UK en US ook niet overeen.
https://maattabel.nl/maattabel-dames/
UK en US horen niet bij elkaar. Dat is misschien de reden.
Pieterke
een jaar geleden
Kijk naar de rest van je kleding wat voor maat je daar hebt. Die labels komen over het algemeen wel overeen. Je kunt evt. ook 2 maten bestellen en er eentje terugsturen. Je moet dan wel op de retourkosten letten, of je die zelf moet betalen. Voor het milieu is dat ook minder goed.

Antwoorden (1)

Als uitgangspunt Duitsland/Nederland: maat 40.
Dan moet het zijn:
UK: 12
Italie: 46
US/VS: 10
Frankrijk:: 42
Spanje: 4..
De kledingmaten van Europa en de VS staan overzichtelijk bijeen op de website Kledingmaten.nl
https://www.kledingmaten.nl/europese-kledingmaten/
een jaar geleden