Op welke manier kun je een bestaande gordijn het beste nog meer verduisteren?

Ik heb gordijnen doch daar komt nog teveel het licht door . Daarstraks in de winkel zei men , maak van een andere stof ook gordijnen . Zet daar ook gordijnlint op . En bevestig beide dan in de bestaande haken van de gordijnrail. Maar ik vraag me af , hoe moet ik dat nu doen die twee stoffen op elkaar met haken , aan die rail bevestigen ? Iemand een duidelijke uitleg daarvoor of een filmje .... Bedenking: kan ik dan niet beter die tweede stof vasstikken aan de bestaande gordijn ????

16.5K

Antwoorden (1)

Los hangen aan andere rails is minder werk. samen aan een rails kan volgens bron wel.

Mijn eigen oplossing: Ik heb op de rails voor de vitrage een extra gordijn gehangen tot op de vensterbank. Het andere eerste gordijn is tot op de grond. Dat scheelt ook trouwens voor warmte als koelte, daarom tot op de vensterbank.

Mijn bron -medewerkster van een stoffenwinkel-
Je zou een extra gordijn kunnen maken (bijvoorbeeld met een verduisterende gordijnstof). Gewoon simpel, waarbij je hakenband op de stof gaat naaien zodat je zelf geen plooien hoeft te naaien. Daar steek je een paar haken in (hoeven niet eens evenveel te zijn als het bestaande gordijn) en deze haakjes steek je door de runners (of ringen, ligt er aan wat voor systeem je hebt natuurlijk) in de rails waar het gordijn nu ook aan vast zit. Dan krijg je dus uiteindelijk een aantal runners waar 2 gordijnhaken in zitten, of je doet ze allemaal als je dat mooi vindt.

Dit lijkt me de meest simpele oplossing.

Mocht het niet passen trouwens, 2 haken in 1 runner, kun je ook nog extra runners in je rails doen en daar het verduisterende gordijn aan vast maken (dan om en om de gordijnen aan de runners vast maken: runner 1 een haakje van het bestaande gordijn, nummer 2 een haakje van het nieuwe gordijn...)

Het nieuwe gordijn hoeft trouwens ook niet zo mooi geplooid te worden hoor, kun je wel veel strakker ophangen als je dat niet lelijk vindt aan de buitenkant. Scheelt weer stof en werk ;)

Los hangen aan andere rails is minder werk. samen aan een rails kan volgens bron wel.
Kosten beperken: bij kringloop zijn soms prima gordijnen te koop voor een klein prijsje.
Succes @Doralien!