wat betekenen de hoofdletters in deze kleurenlijsten van dmc?

ik ben bezig met diamond paintings en wil dan iets meer weten over de kleuren en codes die gebruikt worden, (zodat ik de goede kleur na kan bestellen) dit is een gedeelte uit de kleuren lijst van dmc .... en een foto..
zijn deze kleuren wereld wijd het zelfde?

DMC Name Color

150 Red - BRIGHT ( kan ik niet eens in de chart / foto terug vinden?)
159 Petrol Blue - LT
160 Petrol Blue - MED
161 Petrol Blue - DK
162 Baby Blue - LT

225 Shell Pink - ULT VY LT
300 Mahogany - VY DK
301 Mahogany - MED

315 Antique Mauve - MED DK
316 Antique Mauve - MED

368 Pistachio Green - LT
369 Pistachio Green - VY LT

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (2)

De letteraanduidingen zijn wereldwijd, maar de daarbij behorende kleuren zijn dat zeker niet. Het zijn grofweg aanduidingen van de kleuren. Lichtrood kan nog honderden schakeringen hebben.
Als je precies dezelfde kleur wilt hebben moet je die bij dmc bestellen met het kleurnummer van dmc. De getallen dus.
Alleen bij dmc weten ze hoe ze die kleur gemaakt hebben.
6 jaar geleden
Betekenis van de hoofdletters in deze kleurenlijsten:
LT - licht
MED - medium
DK - donker
ULT VY LT - ultra zeer licht
VY DK - zeer donker
PALE - bleek.
BRIGHT- helder

Kleur 150 Red - BRIGHT staat hier:
http://www.camelia.sk/dmc_1.htm

Deze kleurcodes zijn wereldwijd hetzelfde.
Je kunt dus bijvoorbeeld in Amerika ook "Red Bright" bestellen, dan krijg je dezelfde kleur. "Red Bright" komt bij DMC maar één keer voor, maar voor de zekerheid kun je er natuurlijk de code "150" aan toevoegen.