In wat voor bakje kan je plakkaatverf bewaren?

Ik moet verf mee voor een toelatingsdag voor een kunstacademie, maar ik wil alles in kleine bakjes doen. Wat voor bakjes kan je hier het beste voor gebruiken (zodat de verf vloeibaar blijft)? Maakt het uit of het plastic of glas is ofzo?

Toegevoegd na 5 uur:
In de mail staat dat ik plakkaatverf mee moet nemen en ik heb alleen plakkaatverf in enorme flessen, dus die ga ik niet meenemen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarom kies je voor plakaatverf en waarom neem je niet een selectie van kleuren in de tube/fles mee?
Je kunt het bewaren in vershoudbakjes of diepvriesbakjes met deksel die je onder andere bij de Action, Xenos, Blokker, Marskramer of Wibra vindt. Ook kun je je verf meenemen in een leeg potje van bijvoorbeeld groenten of appelmoes Als het heel klein kan zijn kun je bij de chinees een paar sambalpotjes vragen (kleine ronde plastic bakjes met deksel)
Ivana
7 jaar geleden
Waarom laat je het niet in de tubes zitten. Naar de academie loop je altijd met je spullen te sjouwen.
Alles wat je over doet in potjes verliest aan waarde en droogt uit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@crea, in de mail staat: 'neem plakkaatverf mee.'
@ivana, dat kan niet, het zit namelijk niet in tubes maar in enorme flessen.

Antwoorden (1)

Als je het een dag van te voren in het bakje doet, maakt het niet uit wat voor bakje of potje je gebruikt. Binnen een dag droogt het nog niet uit. Ga je het lang bewaren, neem dan een potje waar precies de goede hoeveelheid in past zodat er geen of weinig lucht bij komt.
Voor heel kleine hoeveelheden zijn de plastic verpakkingen van oude fotorolletjes ideaal, maar die moet je maar net hebben. Kleine kunststof bakjes voor diepvries of koelkast zijn ook prima, als het maar niet lekt. Die heb je per set voor een paar euro bij de Blokker, Action, Ikea etc. Dan heb je in het bakje ook nog ruimte om te mengen en te roeren.

De kleur van de verf kan wel enigszins in het plastic trekken, dus na gebruik schoonmaken wil niet zeggen dat je plastic bakjes weer 'als nieuw' zijn. Maar wel laten nogmaals bruikbaar voor verf.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Pinda kaas potten .