Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je uitgedroogde watervaste stift nog herstellen?

mijn dop was van de watervaste stift afgegaan in mn etui, dus nu is hij uitgedroogd. ( dit is gisteren gebeurd). Ik heb mijn stift eigenlijk voor een aantal dingen nodig vandaag en de winkels zijn al dicht, dus is er nog een mogelijkheid waarop ik de stift weer on-uitgedroogd krijg??

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5.1K
fremar
5 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/wonen/doe-het-zelf/vraag/253931/permanente-stift-uitgedroogd/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Giet wat ontsmettingsalcohol in de dop en plaats de stift hier in. Na zo’n 15 seconden gaat de alcohol in de dop verkleuren. Dit is het teken dat de stift weer is ‘geactiveerd’.
Je moet de punten van de uitgedroogde stiften onder warm water houden. Het is belangrijk dat u géén heet water gebruikt. Alleen warm. Ong. 1 min. onder de kraan houden. Daarna droogdeppen met OUDE DOEK (KAN AFGEVEN!!!!) Daarna doen ze het als het goed is weer! Ps: Alleen de PUNT van de stift!
(Lees meer...)
5 jaar geleden
Ik heb ergens gezien dat stiften 2x te gebruiken zijn door de andere kant te gebruiken. Hoe je dat doet weet ik helaas niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding