Warmte is de manier om een foto los te krijgen van het glas, maak eerst een scan van de foto in z'n originele staat. Met een föhn op een afstand van ~15cm op de achterkant van de foto blazen, door uitzetting van glas zou de foto moeten loslaten, indien dit niet werkt in lauw tot warm water laten weken, de foto daarna NIET drogen met de föhn, maar probeer deze aan wasknijpers o.i.d. in een warme ruimte te drogen zoals net ontwikkelde foto's.
2 maanden geleden
johny222
2 maanden geleden
beste, gebruik ik dan het beste gedistileerd water, of water rechtstreeks uit de kraan ?
Vortexxx
2 maanden geleden
Foto's ontwikkelen kan op de meeste plaatsen met gewoon water, maar voor de zekerheid zou je gedestilleerd of demi water kunnen gebruiken.