Hoe kan ik een fotobestand kleiner maken?

Hoe kan ik een fotobestand kleiner maken.

een jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
De foto met rechtermuis openen met Paint, dan op je toetstenbord druk je CTRL plus de letter W in, je kunt het dan aangeven hoeveel procent de foto moet worden.
gvrox
een jaar geleden
Met welk doel wil je het bestand kleiner maken ? En bedoel je ook alleen de afmeting in bytes of (ook) de afmeting in pixels ?

Antwoorden (2)

Het programma Paint is aanwezig op de meeste Windows computers. Hiermee kun je een afbeelding verkleinen en bewerken. Paint opent één fotobestand tegelijk (JPG, GIF, PNG, BMP of TIF). Het is niet mogelijk om meerdere foto's in één keer te verkleinen.
In Windows 10 en 8:
1. Ga naar Start of het blokjesscherm en typ in: paint.
2. Klik op Paint.
3. Open de foto met Bestand - Openen.
4. Klik op Formaat wijzigen.
5. Vul nieuwe percentages in bij Horizontaal en Verticaal, bijvoorbeeld 50%.
Je kunt ook een maat opgeven in pixels.
6. Niet goed? Klik op Ctrl-z.
7. Als de maat goed is klik je op Bestand - Opslaan als. Je slaat de foto dan op als een nieuw bestand, en de originele foto blijft ook bewaard.
.
Afhankelijk van het aantal pixels van het originele bestand, zou er kwaliteitsverlies kunnen optreden. Deze programma’s beperken dit tot een minimum:
1. JPEG Optimizer.
2. Kraken. Kraken
3. Tiny PNG.
4. Optimizilla.
5. JPEG.io.
6. ImageRecycle.
7. Compressor.io.
8. Ezgif.
een jaar geleden
Dirkva55
een jaar geleden
Bedankt ik ga hier zeker mee aan de gang
Met het Programma Caesium Image Compressor kan je meerdere foto's gemakkelijk tegelijk verkleinen, waarbij de kwaliteit nagenoeg hetzelfde blijft.
een jaar geleden
Dirkva55
een jaar geleden
Heb het geïnstalleerd, en denk dat ik hier zeker mee verder kan, bedankt,