Mag je bij HEMA naaktfoto's laten afdrukken?

In verband met een kunstproject moet ik op korte termijn een aantal afdrukken hebben van foto's. Het gaat om foto's waarop naakt te zien is, maar ook bondage en dergelijke activiteiten die als aanstootgevend gezien zouden kunnen worden. In verband met het coronavirus kan ik niet naar het gebouw van mijn studie om te printen.
Mag ik bij HEMA deze foto's laten afdrukken? Of waar zou dit wel mogen/kunnen?

Dit staat in de algemene voorwaarden van HEMA:
5.3 De klant garandeert dat het door hem aangeboden Fotomateriaal respectievelijk de verwerking, bewerking of reproductie daarvan geen inbreuk maakt op (intellectuele eigendoms) rechten van derden en niet in strijd is met enig wettelijk voorschrift, de openbare orde, de goede zeden of met hetgeen verder volgens regels van ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betaamt. De klant vrijwaart HEMA volledig van alle mogelijke aanspraken als gevolg hiervan. Een Fotobestelling in strijd met bovenstaande zal door HEMA niet worden uitgevoerd.
5.4 Indien door HEMA of door personen die voor haar werkzaam zijn redelijkerwijs wordt vermoed dat op Fotomateriaal strafbare feiten zijn waar te nemen, zal aangifte bij de politie worden gedaan en zal het Fotomateriaal aan de politie worden overhandigd

Het is me hiermee echter niet duidelijk of dit wel of niet mag/kan.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
10.5K
Antoni
3 jaar geleden
Die voorwaarden zijn er voor het geval iemand illegale dingen wil gaan doen. Die intentie heb jij, zo te lezen, niet. Dus ik zou je aanraden, probeer het gewoon. De kans is groot dat de HEMA helemaal geen zin heeft om een heel proces van aangifte en zo in gang te gaan zetten.

Antwoorden (3)

Het gedeelte 'de goede zeden' geeft het al aan dat het niet gebruikelijk is om dit te doen. Wat voor de ene persoon kunst is kan voor de ander pornografisch materiaal zijn. U kan het voorleggen bij de Hema aan de balie. Vragen staat immers vrij.

Indien het budget het toelaat kunt u ook thuis met een printer en fotopapier aan de gang. Het is maar een idee.
3 jaar geleden
Ja dat mag.

Hema neemt alleen contact op met de politie indien er getwijfeld wordt aan de leeftijd van de gefotografeerde persoon.
Ik heb een bron gezocht, maar omdat de vraag zo specifiek is, vind ik geen betere. De bron geeft wel duidelijk antwoord:

https://www.reddit.com/r/thenetherlands/comments/698ygl/hema_fotoservicemedewerkers_wat_is_het_gekste_wat/
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
vanaf welke leeftijd mag je foto's in lingerie laten afdrukken van jezelf?
Antoni
3 jaar geleden
@Vragensteller22, je kan ook hier https://startpagina.nl/v/vraag/stellen/ een vraag stellen. Dan valt deze meer op dan in een reactie op een antwoord. Welkom op GoeieVraag.nl!
Neen absoluut niet. Dat staat in de algemene voorwaarden en je kan er heel nare ervaringen mee hebben. Doe het niet.
een maand geleden