Bestaan er boeken over het analyseren van foto's naar vorm en inhoud?

Ik bedoel historische foto's en niet zozeer kunst. Mag in het Nederlands of Engels zijn.
Resultaat zou een wetenschappelijke interpretatie van een foto moeten zijn als historisch bewijsmateriaal. Ik zoek een soort systematiek daarvoor.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.5K
SimonV
4 jaar geleden
Analyseren vorm en inhoud historische foto's: kun je een voorbeeld waar dit boek over zou moeten gaan? Wat kan het resultaat van de analyse bijvoorbeeld zijn?

Antwoorden (1)

Er is een bijzonder goed boek over het bespreken van foto's. Het analyseren volgens dit boek wordt bij bijna alle fotoclubs gebruikt.
Het boek heet "over foto's gesproken" van Hans Bongers en Simon Ophof
Voor bestellen zie de link.
Het boek gaat ook in op de kracht van de historische foto's vanuit de gehele fotografie-geschiedenis.
Toegevoegd op 23 februari 2020 19:07: tekst