Waarom verliest een afbeelding zijn qualiteit als je hem naar PC scant?

5 jaar geleden
2.2K
gvrox
5 jaar geleden
Welke scanner gebruik je, en welke instellingen ?
koraal19
5 jaar geleden
@gvrox,
Epson Stylus SX515W > Bron: automatisch geconfigureerd
Bestandstype: JPEG
gvrox
5 jaar geleden
Kun je een gescande afbeelding uploaden die duidelijk minder van kwaliteit is ? En heb je al geprobeerd om handmatig de instellingen te veranderen ?

Het beste antwoord

Dat zou niet (merkbaar) moeten gebeuren, misschien is de scanner niet goed of niet goed afgesteld. Zuiver theoretisch is de kwaliteit altijd minder dan het origineel, maar een goede scan zou niet zichtbaar onder moeten doen voor het origineel.
5 jaar geleden
koraal19
5 jaar geleden
@gvrox,
ik probeerde om handmatig instellen toen zag ik dat Windows anderen scanner aangeeft dan ik normaal heb, die heb ik verwijderd verder zag ik dat na een Windowsupdate Windows blijft zalf printers te kiezen die vinkje heb ik uitgezet, nou heb ik goeie scanner met juiste instelling (300 dpi)waar verschil nauwelijks is,bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (1)

Een afbeelding verliest niet zijn kwaliteit, tenzij je je scannerresolutie flink onder de 300 dpi zit.
Een hogere waarde, zoals 600 dpi of meer, heeft in de praktijk weinig zin, omdat het oplossend vermogen van de scanner dan groter is dan wat de foto zelf te bieden heeft.