Camera heeft geen Bulb mode, kan ik dan wat anders gebruiken?

Ik twijvel om binnekort een Canon EOS 1300D aan te schaffen. Ik wil graag long exposure foto's gaan maken alleen heeft de camera geen bulb mode aanboord. Is er een andere manier om toch de bulb mode te gebruiken?

Ik zag op Aliexpress een remote voor de camera, als ik die aansluit kan ik dan wel gebruiken maken met de bulb mode?

Hier de link naar de remote:
https://goo.gl/znQBSo

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

De camera heeft WEL een bulb-instelling. Zet de camera op M en gebruik het draaiwieltje om 'bulb' te selecteren. In onderstaande link kun je de volledige handleiding downloaden. Meer informatie over de bulb-stand op pagina 114.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik dacht al, een Canon EOS zonder B, kanniewaarzijn. Ik heb een voorloper van die camera, een 550D. Het is soms wel zoeken naar bepaalde opties, en sommige dingen kunnen echt niet: flitsen (met synchronisatie) met een niet-dedicated flitser bijv. Met wat kunst en vliegwerk kan (bijna) alles, zo ook dat flitsen: pre-flash handmatig geven, en dan de prehistorische flitser aanzetten. Maar ik doe dat niet meer, het kan je een camera kosten als zo'n flitser een hoge spanning zet op het sync-contact, wat vroeger een simpel mechanisch schakelaartje was. Maar nu een electronisch deel, wsch. een thyristor of zo, iig een deel van een duur geheel en gevoeliger dan een stukje koper.

Andere antwoorden (1)

Voor zover ik kan zien, heeft deze afstandsbediening wel de optie om time lapse opnamen te maken, maar dat is wat anders dan een bulb stand. Met time lapse maak je een serie foto's die bij afspelen achter elkaar het effect van beweging geven. Voor een long exposure heb je echt een B-stand op je camera nodig. Heb je al in de handleiding van de camera gekeken of de B-stand misschien 'verstopt' zit achter de Tv-stand (sluitertijdvoorkeuze)?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De bedoelde remote control geeft inderdaad niet de mogelijkheid B (bulb), maar dat was de vraag ook niet. Die mogelijkheid zit in de camera, en de vraagsteller dacht van niet. Gelukkig klopte die veronderstelling niet, stand B zit gewoon in een menu 'verstopt'. Nou, verstopt... het menu M (manual, handmadig dus), ergens wel logisch. Wie B gebruikt, belicht handmatig: doet zelf de sluiter open en dicht. Of laat dat over aan zo'n mooi dingetje van de opstuurchinees. Ik ga die RM denk ik ook maar kopen, het is bijna te geef.