Kunnen kleurennegatieven van foto's op een cd gezet worden?

Als foto's uiteraard.

Ik heb heel veel foto's uit het verleden die afgedrukt zijn op papier. Dat is prima voor mijzelf maar ik kan ze nooit met iemand delen tenzij ik de negatieven opnieuw laat afdrukken.

Ik vraag me nu af of die negatieven als foto's op cd's gezet kunnen worden zodat ik ze op mijn pc kan zien en naar andere mensen kan mailen.

Indien dit kan, is dat dan duur en hoeveel foto's gaan er op een cd?

7 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Dat kan. Je kan het laten doen, of je kan zelf een negatieven scanner kopen.
https://www.google.nl/search?q=negatieven+scanner+usb&num=20&espvd=2&source=lnms&tbm=shop&sa=X&ved=0ahUKEwjA0rDEsIbTAhVK6xQKHRIuCYwQ_AUICCgB&biw=1280&bih=704

Dan kan je ze op CD zetten, hoeveel er op gaan ligt aan de negatievenscannersoftware en de instellingen. Ik zou niet weten waarom je het op CD zou zetten ipv op zijn minst DVD maar liever HDD (hardeschijf).

Toegevoegd na 10 minuten:
Denk aan 200-300 per CD
1000 per DVD
Meer dan je zal hebben op een HDD.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
zondag
7 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord MrTomaat. 't Kan mij niet schelen of ze nou op CD, DVD of HDD geplaatst kunnen worden. Ik heb er sowieso geen bal verstand van en weet dus niet wat de verschillen zijn behalve dan dat uit jouw antwoord blijkt dat er op een CD het minste gaan. Ik ga naar je link kijken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Laten doen: http://www.scanenco.nl/negatieven-scannen?gclid=Cj0KEQjwwoLHBRDD0beVheu3lt0BEiQAvU4CKpzMm5ekD8DFwD5N178l5D8bgyVi6PLGEDZoKnXFNSQaAhvt8P8HAQ
zondag
7 jaar geleden
0,13 cent is toch hartstikke duur MrYomaat. Ik heb duizenden foto's. Die wil ik natuurlijk niet allemaal naar deze en gene mailen maar het worden er toch enkele honderden. Dan kan ik toch beter een apparaat voor 45 euro bij de MediaMarkt kopen? Voor zover ik het begrijp zet die ze meteen op de pc zonder schijfjes te maken. Of heb ik het weer niet gesnopen?
zondag
7 jaar geleden
Sorry, ik bedoelde 0,25 cent per foto. Zat er een beetje naast te hameren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zo'n apparaat zet het direct op je pc idd. Er zal een hoop verschil zitten in kwaliteit of je zelf met een apparaatje aan de gang gaat of dat je het laat doen Door een bedrijf die er dure apparatuur voor heeft. Maar als je 100den foto's wil wordt het prijzig idd
BarendV
7 jaar geleden
Zelf doen. Kan iedereen die de juiste apparatuur daarvoor heeft. Ben er al een tijdje mee bezig, is in z'n totaliteit de goedkoopste manier, maar ook de meest veilige manier om je dierbare foto's te digitaliseren. Nodig: Een pc, een scanner als de Epson v550 met ICE om de stofjes op een negatief digitaal weg te filteren(!), handschoenen, perslucht, en tijd, heel veel tijd. 10 foto's vanaf twee negatieven in een half uur gescand, bewerkt, geordend met tags, en ten slotte veilig op twee plekken bewaard. De scanner kost 220 euro. Er zijn uiteraard veel goedkopere negatievenscanners, maar die geven je nog meer werk vanwege stof, zijn altijd onscherp(!), te lage resolutie, vignetvorming, en kunnen de negatieven onherstelbaar beschadigen. Succes!
zondag
7 jaar geleden
@BarendV Dat zijn goeie tips voor mensen die hun negatieven optimaal willen digitaliseren maar mij veel te duur. Als ik de foto's van vroeger naar de betreffende mensen heb gemaild ben ik klaar want ik heb ze zelf al op papier en wat moet ik dan met een duur apparaat? Een goedkoop apparaat is mij goed genoeg ook al haalt de kwaliteit van de foto's dan bij lange na niet jouw uitgesproken wensen. Dat hoeft voor mij dan ook niet, maar jij hebt heel andere doelen dan ik.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Probleem is alleen wel dat als je een goedkoop apparaat koopt je de negatieven vrijwel nooit scherp ingescand krijgt. Dus wazige foto's zijn het resultaat. Maar als het voor anderen is, waarom die mensen dan niet vragen om mee te betalen aan de kosten voor het scannen. Per slot van rekening doe je het voor hen en niet voor jezelf. Of laat de foto's afdrukken die ze willen hebben en stuur ze op, kunnen ze die zelf inscannen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb net als BarendV ook een Epson (negatieven)scanner. Werkt perfect.
zondag
7 jaar geleden
Bedankt voor je info. Ik heb er echt wat aan.
zondag
7 jaar geleden
Mijn dank was uiteraard voor MrTomaat.