Kan je fotopapier vouwen zodat het mooi blijft?

We zijn bezig met uitnodigingskaarten en nu willen we graag fotopapier gebruiken, maar deze kaarten moeten wel 1 keer doormidden gevouwen worden. Is dit mogelijk of ziet dit er niet uit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Denk dat het handiger is van tevoren zelf een vouwlijn aan te brengen, of papier te kopen dat hiervoor gemaakt is. Zal er niet direct 'niet uit zien' (probeer zelf maar eens 1 blaadje te vouwen), maar het kan mooier. http://www.duiverman.nl/webshop/supplies/hp_fotopapier/brochure_en_flyer_papier_glanzend_drieslag_a4_50_vel_q2525a
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of aan de achterkant met een scherp mesje de bovenste laag lichtjes insnijden. Dan vouwt het strakker om.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Super, bedankt voor je reactie. Hier kan ik wat mee!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wij hebben onze trouw-uitnodigingen zelf geprint op A4 en dan dubbel vouwen, en met een mesje de lijn "rillen" werkte prima. Heel netjes geworden

Antwoorden (2)

Dit gaat er niet uit zien als je gaat vouwen want dan kan het goed zijn dat de inkt op het gevouwen stuk weg gaat
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik denk dat ritsen een goede optie is. Leg een liniaal langs de lijn waar je een vouw wilt hebben, op de buitenkant van de vouw. Langs deze liniaal haal je de punt van de schaar, zodat je het papier als het ware kerft, niet door-en-door. Nu zie je dat het papier van zichzelf al de neiging heeft te vouwen.
Als je dit doet voordat je print, komt er een beetje inkt in de goede kleur in de geritste kerf. Op deze manier heb je, na het vouwen, geen lelijke witte rand op de rug van de kaart.