Wat is de kwaliteit van de scans van een CANON CS9000F?

Ik heb erg veel negatieven liggen en wil dus een negatievenscanner aanschaffen. Mij wordt door een bedrijf de CANON CS9000F aangeraden, maar er is geen mogelijkheid om hem voor aanschaf te testen. Ik wil dus graag weten van iemand die hem heeft, hoe de kwaliteit van de scans is.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
paulus811
11 jaar geleden
Een professionele scanner huur je voor ongeveer 70 euro per week. Die dingen laden dia's en negatieven automatisch. Vaak heb je na het scannen een duur apparaat over, dat je nooit meer gebruikt, terwijl de scans van een gehuurd apparaat van professionele kwaliteit zijn. Daar kun je met een consumentenscanner nooit tegenop.

Antwoorden (1)

De kans dat je iemand hier treft die zelf die scanner heeft, is niet zo groot. Als ik moet afgaan op de ervaringen, komt deze scanner met name bij negatieven en dia's er niet zo best uit. Hier is een voorbeeld:

http://www.zdnet.nl/reviews/120869/canon-canoscan-9000f/

Beter kan je een echte dia/negatiefscanner kopen. Bij een gewone scanner moet je de dia's er wel uiterst recht op de glasplaat leggen. Kan wel eens vervelend worden als je er veel hebt. Bij een dia-scanner hoeft dat niet. Voorbeeld:

http://www.fonq.nl/product/ion-negatieven-en-dia-scanner/47361/?utm_source=googleshopping&utm_medium=cpc&utm_content=feedbeheer&utm_campaign=71698-Gadgets*&gclid=CP-3sLrch7ICFaXKtAodNHkAYQ