Waar moet ik mijn opgenomen filmpje (met een canoncamera) gemaakt dus AVI op branden?

Heb een paar filmpjes van een trouwerij en die wil ik graag naar iemand toesturen. Via de mail lukt me dat niet (krijg een boodschap dat ik niet genoeg geheugen heb en ik weet niet hoe ik dat moet aanpassen) dus wil ik het op een schijfje zetten. Ik heb een CD-RW en DVD + R. Wat is het verschil en welke moet ik gebruiken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Op een cd-rw kun je vaker dan één keer bestanden branden. Je kunt ook bestanden van de schijf verwijderen en nieuwe bestanden toevoegen.
Ook op een dvd+r kun je meer dan eens bestanden branden, maar je kan van zo'n schijf geen bestanden verwijderen.
Het belangrijkste verschil zit-em in de hoeveelheid opslagruimte: 650 MB bij cd-rw en 4,7 GB op de dvd+r.

Welk soort schijfje je in dit geval moet gebruiken hangt deels af van de brander die op je pc zit (welke typen schijven ondersteunt die?) en van het doel. Als je wilt dat de schijf ook op b.v. dvd-spelers bekeken kan worden, kun je het beste de dvd+r kiezen.

Verzenden van een video per e-mail zal nooit lukken: daarvoor zijn die bestanden veel te zwaar.
Wel kun je de video's heel eenvoudig op een website zetten, waarna degene voor wie ze bestemd zijn automatisch een e-mail krijgt dat hij/zij ze daar kan bekijken en downloaden. Dat gaat allemaal heel simpel met b.v. https://www.wetransfer.com/
Het enige wat je nodig hebt zijn de dvd's en de namen en e-mailadressen van degenen met wie je die wilt delen.

Toegevoegd na 10 uur:
Oh sorry, een dom foutje in de laatste zin...
"Het enige wat je nodig hebt zijn de dvd’s en (...)" moet zijn: "Het enige wat je nodig hebt zijn de (.avi of andere) digitale bestanden en (...).
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb het nog niet uit kunnen proberen, maar iemand gaat me daarmee helpen. Bedankt voor je hulp.