Zijn er eigenlijk nog wel gezonde mensen? 98% tot 100% gezond mag ook....

Zat net even online naar cijfers te kijken:

Maag lever darm: 2 miljoen mensen
Diabetes: 850.000
Reuma: 1,6 miljoen
Hartfalen: 179.000
COPD: 316.000
Nieren: 6275
Kanker 95.000
Aids: 5000
Dementie: 270.000

En dit is nog maar het topje van de ijsberg....

Toegevoegd na 4 minuten:
Dit zijn cijfers van Nederland alleen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1K

Het beste antwoord

Niet echt gezonde mensen, aangezien de meeste mensen wel een of andere disfunctie hebben. Dat is niet van nu, maar van alle tijden. Het verschil is,dat mensen met veel uiteenlopende kwalen nu nog leven ,terwijl ze vroeger reeds aan die kwalen overleden waren. Daarom valt dat nu meer op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Gelukkig zijn er nog genoeg gezonde mensen.

Vergeet niet dat veel mensen een aantal ziektes tegelijk hebben. Bovendien kun je met bepaalde ziektes nog prima functioneren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de 7 miljard mensen zijn dergelijke aantallen relatief klein. Dus waarschijnlijk wel.

Toegevoegd na 22 minuten:
Na je aanvulling: ook op 17 mln zijn deze aantallen nog steeds slechts enkele procenten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach gut, weer een min zonder motivatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Min is niet van mij, maar het is wel een slordig antwoorg, wat het gaat hier om meer dan 25 %, en dat is meer dan 'enkele procente'
Natuurlijk zijn die er. Ik ben bv. voor de laatste keer in 1983 naar een dokter geweest. En zo zullen er nog wel meer zijn. Af en toe een griepje of wat koppijn, maar dat is zo weer weg. Wel is het allemaal heel betrekkelijk, want vandaag heb je niks en volgende week wordt er bv. een slepende ziekte geconstateerd. Ik denk dat je gewoon een beetje geluk moet hebben, want echt gezond leef ik nu ook weer niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergrijzing speelt een belangrijke rol. Ik ben van mijn 15de tot mijn 67ste nooit ziek geweest, zelfs geen baaldagen. Maar opeen was daar kanker en dergelijke enge ziektes. En nu wacht ik op het moment, dat het voorbij is. Ik, als mimitante atheist, zie er niet tegenop.
Thans 70 goede jaren gehad en het geluk duurt niet eeuwig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het belangrijkste is natuurlijk dat je jaren mooi zijn geweest en dat je je laatste jaren zo pijnloos (en bewust) mogelijk mag meemaken.
Af en toe lijkt het leven net op een russische roulette. Het kan goed of slecht gaan.
In ieder geval veel sterkte...
Wanneer ben je gezond? Ik voel me keigoed, maar ik heb wel kleine mankementen. Een ander, die ogenschijnlijk en medisch gezien kerngezond is, kan zich best goed beroerd voelen. Ik denk dat er inderdaad maar weinig mensen zijn waar helemaal niets aan mankeert.
13 jaar geleden
Even grof uit het hoofd opgeteld kom je op 3 miljoen mensen van de ruim 16 miljoen in Nederland.
Dat betekent dus ruim 13 miljoen gezonde nederlanders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je nog niet: hoge bloeddruk, obesitas, alcoholisme.
En slachtoffers van ongelukken, botbreuken, spierscheuren etc.

Feit is: gebreken komen met de jaren.
Ik hoor de laatste tijd heel veel van kankergevallen, misschien omdat mijn man het heeft, dat het dan meer gaat opvallen.

Ik zou jouw het dus naar leeftijd gesplitst willen zien.
Ik denk dat onder de 40 - 50 jaar de meeste mensen
toch wel gewoon gezond zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is gezond? Als je een blindedarmoperatie hebt gehad ben je toch een soort van MDL-patiënt en als je veel zont is er misschien weleens een onrustig stukje huid (kanker?) verwijderd. Veel mensen hebben meerdere ziekten. Diabetes en hartfalen gaan bijvoorbeeld vaak samen.

Toch moet ik je helemaal gelijk geven. Ook na bovenstaande relativeringen gaat het om een aanzienlijk deel van de bevolking. De helft van de mensen met diabetes weet nog niet ze het hebben. Dan kom je op een kleine twee miljoen uit. De explosieve toename, en het gaat hier bepaald niet om alleen maar bejaarden want daar zitten steeds meer kinderen bij, duidt erop dat er dingen goed mis zijn met onze leefwijze. Het wordt tijd dat de voedingsmiddelenindustrie een keer heel goed aangepakt wordt. Eigen verantwoordelijkheid werkt niet. Dat blijkt al vele decennia. Goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk zijn er nog gezonde mensen.
Altijd nog meer gezond dan ongezond.
Maar daar heb je zelf niks over te zeggen.
Ik zeg altijd de mens is net een auto.
Het hart van de mens ,dat is de motor en zolang deze in orde is blijft de motor lopen.
En een motor die moet je onderhouden,dmv rust goede voeding,en niet overbelasten.
En als er wat is dan moet je naar de garage,en het laten onderzoeken of repareren.
Want wacht je te lang ,dan komt van het een het ander.
Maar alles is te repareren,totdat je bij die motor komt.
Dan wordt het ingewikkeld,en moet er accuut de wegen wacht bijkomen om verder te kunnen.
Maar een klein beetje heb je het in eigen hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben gezond!!! Een paar weken geleden een volledige check gedaan en er is niets gevonden. Volgend de artsen ben ik kerngezond.