Waarom verkopen ze nog steeds zoveel pakjes sigaretten en maken ze toch nog veel reclame op tv of in tijdschriften om te stoppen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

Omdat er opstanden zouden uitbreken als je tabak verbood, er zou onmiddellijk een illegaal circuit ontstaan en een gat in de rijksbegroting: vergeet niet hoeveel accijns die tabak oplevert...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Om zo belasting te kunnen innen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
roken is verslaven en we leven in een vrij land:

Het is niet zo schadelijk dat je er anderen een gevaar mee kan doen & nog niet zo verslavend dat het binnenkort onder verboden drugs gaat vallen => Het mag verkocht & jongeren blijven het cool vinden => Je blijft nieuwe rokers krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat het nog de staatskas spekt
de accijnzen verdwijnen in de staatskas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en mijn min-naar is weer wakkerrrrrrrrrrrrrrrrr
Veel mensen denken toch, dat de persoonlijke gezondheidsrisico's wel meevallen, ondanks dat het algemeen bekend is, dat roken heel erg schadelijk is. Gedachte is, dat het hun zelf wel niet zal overkomen.
Vandaar dat ze er nog rustig op los paffen. Vaak wordt er pas een poging om te stoppen gedaan, als er lichamelijk een reden is, bijv een slechte conditie, of dat er iemand in de directe omgeving een lichamelijk probleem blijkt te hebben.

En vervolgens zijn de anti rookwaren big business.
13 jaar geleden
Er is een uitspraak: als de portemonnee opengaat, gaat de bijbel dicht.. Voor dat bijbel kun je hier ' de moraal' in de plaats zetten.
Zogenaamd vecht men tegen het ongezonde roken. Ondertussen laat men de accijns tot onwaarschijnlijke hoogte opklimmen terwijl men weet dat rokers de gemeenschap niet alleen al enorm spekken ... maar ook nog eens veel eerder doodgaan, dus enorme besparingen op de zorgkosten opleveren!
Waarom toch die zogenaamde anti-rookmoraal ophouden? Omdat het netjes staat. En omdat iedereen weet dat de echt verstokte roker het toch wel blijft doen..omdat die het gewoon nooit kan laten.
En dan bedoel ik niet de gesettelde zakenman, rijke baron of prins (die sowieso financieel niks merkt ) maar de Jan uit de straat, die zich kapot werkt voor een hongerloontje , zich toch al blauw aan belasting betaalt en die zijn rokertje als een soort troost ziet.
Als de overheid echt consequent was, zou tabak verboden moeten worden. Misschien net als alcohol. Want zowel tabak als alcohol gelden als verslavende drugs. Harddrugs.
Het huidige beleid is onvoorstelbaar hypocriet en onterecht.
Ik heb het vaker gezegd: rokers zouden een premie moeten hebben. Geen oprotpremie..maar een oprookpremie..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allemaal om veel geld te verdienen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen weet dat roken slecht is voor je gezondheid maar verslaving is moeilijk af te leren. Het is een sluipmoordenaar die langzaam toeslaat. De eerste jaren dat je rookt is er niets aan de hand, totdat je 's morgens wat gaat hoesten. Je negeert de signalen van het lichaam.

Reclame maken om te stoppen is een doekje voor het bloeden. Tegen beter weten in reclame maken. Hoe meer je (anti) reclame maakt hoe verleidelijker het wordt. En hoe meer er wordt verkocht.