Wat moet je lichamelijk doen nadat je in de volle regen hebt gefietst om niet ziek te worden?

Wat moet je doen om niet ziek te worden na in de regen te hebben gefietst?

8 maanden geleden
in: Ziekten
5.7K
tinus1969
8 maanden geleden
Droge kleren aandoen. Gezond eten.
Amadea
8 maanden geleden
Ben je er verkleumd door geraakt? Neem dan een warme douche. Is dat niet het geval? Doe je natte kleren uit en trek iets anders aan dat droog is. Je zult er als je verder fit bent niets van overhouden.
Cryofiel
8 maanden geleden
Hoe kom je erbij dat je ziek zou worden door in de regen te fietsen?
esth0r
8 maanden geleden
je wordt niet ziek van door de regen fietsen, alleen nat. langere tijd onderhevig zijn aan kou verlaagd de weerstand en als je dan met een verlaagde weerstand een virusje opvangt zou je ziek kunnen worden.

Antwoorden (2)

Zo snel mogelijk natte kleren uit, indien mogelijk douchen om op te warmen, en droge warme kleren aandoen.
Een kop thee of soep helpt ook goed om op te warmen.

Verder hoef je niks te doen om niet ziek te worden. Ik ga er hierbij van uit dat je verder gezond eet, voldoende beweegt, en genoeg slaapt.
8 maanden geleden
Als je weerstand goed is, word je niet ziek van kou of regen. Je wordt ziek van een bacterie of virus. Deze zijn in de herfst- en wintermaanden meer aanwezig; daarnaast zit je vaker binnen en dichter op elkaar waardoor de overdracht gemakkelijker gaat dan in de warmere maanden. Dus je kan lekker door de regen blijven fietsen. :)
8 maanden geleden