Jeukende bultjes op de buik, wat is dat en wat kan ik tegen de jeuk doen?

Ik snap dat jullie geen dokters zijn, maar ik verga van de jeuk en ik zou zo graag weten wat dit is(zodat ik weet wat ik kan doen tegen de jeuk)

Locatie: buik

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Ziekten
4.6K
tinus1969
2 jaar geleden
Huisarts bellen.
Pieterke
2 jaar geleden
Het kan "gewoon " eczeem zijn waar je aan gekrabd hebt waardoor het er ontstoken uit gaat zien maar de enige die dat echt kan bepalen is je huisarts.
(Ik heb zelf jarenlang eczeem gehad met soms gekmakende jeuk en kreeg ik ook van die plekken na krabben).

Antwoorden (1)

Het zou gordelroos kunnen zijn, al komt daar eerder pijn bij voor dan jeuk.

Je kan op een site als https://www.zorgwijzer.nl/zorgwijzers/gordelroos kijken of jouw symptomen overeen komen met de daar vermelde. Ook vind je op die website wat je kan doen tegen de jeuk.
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dank je, daar lijkt het inderdaad op
Antoni
2 jaar geleden
Voor zover ik weet is het onschuldig en gaat het vanzelf over. Sterkte ermee!
tinus1969
2 jaar geleden
Gordelroos is een teden om de huisarts te bellen.