Heb ik ontstoken amandelen en is dit te bestrijden?

Ik heb al een tijdje last van m’n keel en moeite met slikken. Laatst ging ik met mijn camera in mijn mond om te kijken of er iets was. Ik heb witte plekken in mijn keel. Hoe komt dit? En wat kan ik hiertegen doen?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Ziekten
5K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
lijkt ook wel op tonsilstones
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Keelamandelen na laten kijken, naar de huisarts.

Antwoorden (1)

Als beginner ga ik zeggen... het beste kan een arts hierop antwoorden.

Nu mijn antwoord. Het kan idd dat je wat ontstoken bent.

Maar op die plaats is het eerder logisch dat er wat restjes speeksel, eten en wie weet wat nog, in een van de plooitjes van je keel komen te steken. Dit noemen ze amandelstenen.

Via youtube kan je zien hoe de meesten zo'n verwijdering doen. Je kan het ook te proberen ( heel even ) komt er idd een brokje dat stinkt uit dan weet je dat het dat is en is het makkelijk zelf weg te halen.
Let wel, een arts kan dat ook een veel beter. Dat blijft wel mijn uiteindelijke antwoord.
Toegevoegd op 30 januari 2020 07:10: tekst