waar kan je informatie vinden over leukemie?

ik ga een spreekbeurt doen over leukemie. en ik zou graag een paar site willen waar het goed is uitgelegt heeft u er misschien een paar of informatie

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
1.2K

Antwoorden (2)

Tik leukemie in de witte balk linksboven en klik op ZOEK. Op Goeie Vraag kom je al een heel eind op weg. En dan gebruik je de links die bij de antwoorden zijn gegeven, dan kom je vanzelf bij meer informatie terecht.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor u antwoord heb gelijk al meer informatie
Wat goed dat je je spreekbeurt hierover gaat houden! Er zijn veel sites waar je allerlei informatie kunt vinden, maar of je dat nu meteen kunt gebruiken voor je spreekbeurt vraag ik me.

De kankerbestrijding heeft een pagina met allemaal informatie speciaal voor spreekbeurten. Die kun je vinden via de eerste link hieronder. Dit gaat alleen over kanker in het algemeen, niet over leukemie in het bijzonder. De kankerbestrijding vindt het beter om een spreekbeurt te houden over kanker in het algemeen en niet over 1 bepaalde soort kanker.

Maar als je dat toch wil kan dat natuurlijk! De volgende twee links kun je daarom ook aanklikken; dat zijn 2 spreekbeurten van andere kinderen die hun spreekbeurt ook over leukemie hebben gehouden. Eentje van iemand uit groep 8 en de andere van iemand uit de 2e klas van de Havo. Je moet een beetje oppassen dat je hun spreekbeurten niet kopieert, maar misschien kun je alvast wat ideeën opdoen.

Voor een algemeen idee kun je kijken naar de film 'Achtste groepers huilen niet', dat gaat over een meisje dat leukemie krijgt. Als jullie dat op school hebben zou je een stukje uit deze film kunnen laten zien op het digibord.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het stukje waar Dokter Snor uitlegt wat leukemie precies is (met die autootjes enzo), is misschien wel een goed stukje om te laten zien aan het begin. Dan snapt iedereen een beetje waar het over gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heel erg bedankt voor u antwoord ik heb nu al gelijk meer informatie er over gevonden. en het filmpje is ook goed te gebreuken ik ga nu ook de film kijken. dank u wel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
graag gedaan, en succes met je spreekbeurt!