Sinds 2 weken heb ik een opgezwollen rode middelste teen . Is dit onstoken?

De zwelling doet geen pijn en er is geen pus aanwezig. Sinds een paar dagen verkleurt nu de nagel. Ik heb in het zeewater gelopen en sodabadjes genomen. Moet ik nog doorgaan met de sodabaden en gaat het vanzelf over of moet ik de dokter raadplegen? Wie kan mij hierin advies geven?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Ziekten
8.2K
Ritsuka
5 jaar geleden
Bel de huisarts, je loopt er nu al 2 weken mee en je klachten worden erger.

Antwoorden (2)

Ik zou toch even naar de dokter gaan, dit kan wijzen op een ontsteking in de teen i.p.v. aan de buitenkant van de teen. Denk bijvoorbeeld aan een ontsteking onder de teennagel (door stoten), kan ook een bloeduitstorting zijn. Neem gewoon even het zekere voor het onzekere, even naar de huisarts gaat niet ten koste van je eigen risico.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wat jij beschrijft heb ik een paar jaar geleden ook gehad. Behalve dat het wél pijnlijk was. De huisarts kon er met een naald géén pus uit trekken. Na een paar weken was het ''over'', behalve dat er een blijvende knobbel zit waar ik geen last van heb.
Rood betekent zuurstofrijk slagaderlijk bloed, dat klaarblijkelijk niet door een adertje wordt afgevoerd. Vandaar mogelijk je verkleurende nagel.
Ik gok zelf op een ontsteking van een adertje, maar wel een steriele, dus zonder bacterie of zo.
Bezoek de huisarts, eventueel met medeneming van mijn verhaal.