hoe bouw je weerstand tegen griep?

ik heb griep hoe kom ik er vanaf?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Ziekten
1.7K
jc54
6 jaar geleden
Uitzieken.
Cryofiel
6 jaar geleden
Heb je een fikse verkoudheid, of heb je de echte officiële griep (twee weken zwaar ziek, rillen, hoofdpijn, spierpijn)? En wil je weerstand opbouwen tegen griep, zoals je in de titel van je vraag zegt, of wil je afkomen van de griep die nu nu hebt, zoals je in de toelichting zegt?
ItisILeClerc
6 jaar geleden
Dit zijn twee verschillende vragen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gezond eten en goed water drinken en veel rusten. Griep/verkoudheid moet je helaas uitziken. Er zijn geen medicijnen oid die griep verhelpen. Als het langer dan 2 weken aanhoud kun je naar de huisarts.

Antwoorden (4)

Ik ga ervan uit dat je niet zozeer bedoelt dat je weerstand wilt opbouwen, maar dat je van je huidige ziekte af wilt komen. En ik ga ervan uit dat je datgene hebt wat men in het spraakgebruik "een griep" noemt, en dat je dus niet de officiële griep (echt een zware ziekte) hebt.

In dat geval is mijn antwoord: je komt van je huidige ziekte af door uit te zieken. Neem rust, vooral een goede nachtrust en naar behoefte een middagslaapje. Drink voldoende. Wanneer je kunt eten, doe dat dan ook, en neem daarbij gezond voedsel.

Verder is het voornamelijk een kwestie van afwachten tot je eigen immuunsysteem de virussen opruimt. Echt helpen kun je daarbij niet, behalve door de hierboven genoemde rust te nemen. Hooguit kun je de symptomen wat verzachten door een paracetamolletje te nemen of iets om je neus vrij te maken zodat je beter kunt in- en doorslapen.

Toegevoegd na 53 seconden:

Weerstand opbouwen (wat echt iets anders is dan herstellen) doe je trouwens ook door regelmatig te leven, gezond te eten en drinken, en voldoende (nacht)rust en ontspanning te nemen.

6 jaar geleden
Met bijvoorbeeld A.Vogel Echinaforce tabletten of druppels. Het is een 100% traditioneel kruidengeneesmiddel op basis van echinacea. Deze helpen bij onvoldoende weerstand griep en verkoudheid. Ze verhogen de weerstand tegen bacteriële en virale infecties en verkleinen zo de kans op griep en verkoudheid.
Zo toch griep:
Bij griep is het goed om rust te nemen. U hoeft niet in bed te blijven, maar lichamelijke inspanning kunt u beter vermijden. U voelt zelf aan of u rust nodig heeft.
Drink voldoende. Bij hoge koorts zweet u veel. Hierdoor verliest u veel vocht. Zorg daarom dat u veel drinkt om het vochtverlies in uw lichaam aan te vullen.
fremar
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er is geen wetenschappelijk bewijs dat echinacea helpt bij het bestrijden of voorkomen van griep.
Eet veel groente en fruit, dit is goed voor je weerstand. Helemaal goed is om dit zelf te telen, door zelf te zaaien, omdat je zo veel meer mineralen en vitamines binnenkrijgt dan van groente uit de supermarkt. Ook het bijvoeden met vitamine C en AD kunnen je weerstand een boost geven. Als je van een soepkip zelf bouillon trekt, door de kip minimaal 3 uur te koken, en dit als soep eet, kan je sneller van je griep afkomen. Dit wordt dan ook wel ‘Joodse penicilline’ genoemd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Bron?
Griep is een virus en dat betekent dat je niet zoveel kan doen tegen griep, omdat je witte bloedcellen het virus moet doden.
Je kan wel groente en fruit eten, want daar zit vitamine c in en dat is goed voor je weerstand.
Rust ook goed uit en water drinken helpt ook.
Neem niet meteen antibiotica, want dat helpt soms niet eens.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Antibiotica zijn totaal onwerkzaam tegen virussen. Ze werken alleen tegen bacteriën.