Wanneer kan je je nou laten testen op HIV en Syfilis ?

De ene zeg na 4 weken en de andere weer 3 maanden. Wat is nou juist?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Ziekten
1.3K

Antwoorden (1)

HIV na 3 maanden testen.
Sydilis na 4 weken testen.

Drie maanden na het gelopen risico kan je je laten testen op HIV.

INCUBATIETIJD SYFILIS – 28 DAGEN
Deze SOA verloopt in drie verschillende fasen. Vooral de eerste fase wordt vaak niet opgemerkt. Per fase zijn er andere klachten. Na 4 weken is het mogelijk om je te laten testen bij de huisarts of de GGD. Syfilis komt de laatste jaren steeds meer voor, weliswaar vooral onder risicogroepen.