Wat kan de reden zijn dat een tong niet meer goed werkt?

De tong is nodig om speeksel en voedsel naar de keel te transporteren.
Bij mijn oude oom lukt dat niet meer vanzelfsprekend.
De artsen kunnen geen diagnose stellen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Ziekten
2.2K
Cryofiel
6 jaar geleden
Als de artsen het niet kunnen, hoe moeten wij het dan kunnen? Alles wat wij weten, weten de artsen ook.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel, hij hoopt op een wild hunch van iemand die het leest, het is niet voor het eerst dat zoiets tot nieuwe inzichten leidt...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoi . Dit is geen diagnose maar A shot in the air. Ik ga er vanuit dat een arts alle neurologisch en tia achtige oorzaken heeft uitgesloten . Dan hier dus mijn persoonlijke ervaring . bij een allergische reactie is vaak de tong de eerste die dik wordt en verlamd raakt . Bij mij na een afschuwelijke operatie eindelijk naar huis nog geen 2 dagen thuis Kreeg ik een dikke opgezette onbeweeglijke tong . Zeer beangstigend ik in werd in de medische molen gehaald met geen resultaat Toen 2 tabletjes prednison en wat stevige antihistaminica en direct werd Mn tong weer langzaam dunner en weer te bewegen .

Het beste antwoord

Als artsen na onderzoek geen diagnose kunnen stellen, dan wordt het op een site als deze giswerk, zeker zonder nadere informatie.

De tongfunctie kan worden beperkt door de ziekte ALS, de ziekte van Huntington, bepaalde medicijnen, de ziekte van Parkinson, algehele spierzwakte of andere spierziekten, een beroerte of hersenbloeding, enzovoorts...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
U heeft helemaal gelijk. Alle voorbeelden die opsomt zijn al onderzocht.
Ik hoop op een brainwave van een meedenker waarmee deze man bij zijn arts verder kan.......