wat was het probleem van michael jackson dat hij wit word

kijk hier de film hoe hij verander was http://www.youtube.com/watch?v=KkDOSM8bDN4

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
10.5K

Antwoorden (8)

Naar eigen zeggen had hij de huidziekte vitiligo. De huid verliest zijn pigment en er ontstaan witte plekken. Om die te maskeren heeft hij zijn eigen huid gebleekt, zo luidt het verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij had er problemen mee dat hij zwart was en wilde dat veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Michael Jackson beweerde dat hij Vitiligo had, een huidziekte waarbij je pigment verliest. De kans daarop is klein, omdat mensen met vitiligo 'vleksgewijs' hun pigment verliezen. Ze beginnen meestal pigment te verliezen op hun knieeen, vingers, ellebogen, kortom: plaatsen met gewrichten. Michael Jackson werd helemáál witter.

Nu zijn er allerlei min of meer illegale middeltjes in de handel waarmee mensen met een donkere huid hun huid kunnen bleken, en veel mensen verdenken Jackson er van dat hij daar mee in de weer was.
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat hij wel vitiligo had, en zijn vitiligo-vlekken zó lelijk vond, dat hij zich maar helemaal liet 'bleken'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kans daarop is helemaal niet klein.
Sterker nog, 't is bewezen dat ie die ziekte had.
-1.
hij had vitiligo!

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit meisje heeft het ook en er staat een foto bij!

http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/44215/Zwart_meisje_door_huidziekte_wit_geworden.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=sMGcJFCmnCg

Hier zie je de verandering van Michael. Paar jaar terug was er een interview op tv met een blanke neger. Deze man had een paspoort met nog een oude foto waarop hij echt een negroide uiterlijk heeft, maar hij werd niet geloofd. Heeft uiteindelijk hemel en aarde moeten bewegen om zijn gelijk te halen. Ik kan het interview niet terugvinden op internet. Mss weet iemand anders waar ik het over heb. Zelf ben ik half-Indisch en heb SLE, systematisch lupus, ik ben dus ook een blanke, terwijl ik vroeger een mooie getinte huidskleur had.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de zwarte gemeenschap deden geruchten de ronde dat Jacksons steeds lichter wordende huidskleur het bewijs was dat hij zijn gezicht had laten bleken om zijn etnische achtergrond te verbergen. Jackson verklaarde echter tijdens een interview met Oprah Winfrey in 1993 dat hij de huidaandoening vitiligo heeft. Bij deze ziekte verdwijnt alle pigment uit (delen van) de huid, waardoor witte vlekken ontstaan en blootstelling aan direct zonlicht makkelijk tot verbranding leidt. In Jacksons privédomein zou een crème zijn gevonden die de huid lichter moet maken. Het is niet duidelijk of de crème van Jackson is geweest, maar volgens velen zou Jackson het hebben gebruikt om de overgebleven donkere delen van zijn huid te verbleken om zijn ziekte minder te laten opvallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hierdoor

Toegevoegd na 2 uur:
ik hoopdat de link het nou wel doet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
??? Dat kan ik niet openen hoor...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gij nie? ikke wel
Michael jackson HAD Vitilligo!!!!

Hij had rond Thriller allemaal vlekjes. Die maskeerde hij met bruine schmink. Die vlekken werden steeds groter. Totdat deze zo groot waren dat hij de rest wit schminkte.

Bij vitilligo is het ook zo dat je niet in de zon mag lopen. Daarom had hij nooit eens buiten een t-shirt aan. Wanneer je ogen in de zon zijn is dat ook slecht met vitilligo, vandaar altijd die zonnenbril.

Toen Michael al gestorven was hadden ze ook huidkanker gevonden. (Hij was ook kaal enzo) Huidkanker krijg je ook wanneer je te veel met vitilligo in de zon loopt. En dat deed hij toch aardig veel.

Hoe dan ook. Je kan "Michael Jackson Vitilligo" opzoeken op youtube. Dan krijg je allemaal foto's. Ja ook live, waar je een paar vlekjes ziet.

XX