Kan je een longontsteking hebben zonder koorts?

Tja, ik word al 4 weken lichtelijk gek nu. Gehoest geproest slijm vast in longen voel me belabberd. Naar de dokter geweest zegt dat een lichtelijke antibiotica kuur moet helpen. Een week doorgeslikt voel me alleen nog beroerder... Dokter zegt dat je bij een longontsteking of andere longaandoeningen koorts moet hebben, alleen krijg ik werkelijk waar nooit koorts al heb ik een blindedarm ontsteking. Koorts ho maar. Kan ik nu zomaar aandringen op longfoto’s en verdere onderzoek?

Toegevoegd na 6 minuten:
Daarnaast voelde ik mij nog niet ziek genoeg. Ik moet blijkbaar plat liggen etc. Ik voel mij namelijk niet echt ziek ziek ziek. ’t is maar een kuchje voor mijn gevoel :)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Ziekten
5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://medischebron.nl/longontsteking-pneumonie-symptomen-behandeling/
"Een longontsteking zonder koorts is mogelijk"
Amadea
7 jaar geleden
Je wordt gek en voelt je belabberd en beroerd, maar toch schrijf je niet niet ziek te zijn Maar je wilt wel weten of je een longontsteking hebt? Ik snap de vraag niet goed.
tinus1969
7 jaar geleden
Het zou ook nog iets anders dan longontsteking kunnen zijn. Atypisch astma? COPD? Emfyseem? TB? Zomaar wat zaken die je eens zou kunnen noemen bij een arts.
Foto (X-thorax bv) biedt meer zekerheid.

Antwoorden (1)

Ik heb twee keer longontsteking gehad en beide keren zonder koorts, dus dat kan blijkbaar prima. Maar dan was ik wel dood- en doodziek.

Het klinkt echter eerder als een vervelende hardnekkige bronchitis. Van een longontsteking ben je echt goed ziek, en antibiotica HEB je al gehad, dat was het (dus) niet. Je hebt dus ongetwijfeld een stevig virus te pakken. Daar kun je, helaas, alleen maar van uitzieken ; er zijn weinig antivirale middelen die echt werken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nem ik dels met je eens. Ik heb ook twee keer een longontsteking gehad en beide keren met maar lage koorts/verhoging. Maar de 1e keer liep ik er al een paar weken mee door gewoon en was niet ziek, alleen snel moe. Wel veel hoesten.
De 2e keer was ik wel echt beroerd en ziek.