Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Kan je een longontsteking hebben zonder koorts?

Tja, ik word al 4 weken lichtelijk gek nu. Gehoest geproest slijm vast in longen voel me belabberd. Naar de dokter geweest zegt dat een lichtelijke antibiotica kuur moet helpen. Een week doorgeslikt voel me alleen nog beroerder... Dokter zegt dat je bij een longontsteking of andere longaandoeningen koorts moet hebben, alleen krijg ik werkelijk waar nooit koorts al heb ik een blindedarm ontsteking. Koorts ho maar. Kan ik nu zomaar aandringen op longfoto’s en verdere onderzoek?

Toegevoegd na 6 minuten:
Daarnaast voelde ik mij nog niet ziek genoeg. Ik moet blijkbaar plat liggen etc. Ik voel mij namelijk niet echt ziek ziek ziek. ’t is maar een kuchje voor mijn gevoel :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb twee keer longontsteking gehad en beide keren zonder koorts, dus dat kan blijkbaar prima. Maar dan was ik wel dood- en doodziek. Het klinkt echter eerder als een vervelende hardnekkige bronchitis. Van een longontsteking ben je echt goed ziek, en antibiotica HEB je al gehad, dat was het (dus) niet. Je hebt dus ongetwijfeld een stevig virus te pakken. Daar kun je, helaas, alleen maar van uitzieken ; er zijn weinig antivirale middelen die echt werken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100