Is astma geneesbaar heb het namelijk zelf?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Ziekten
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er is in ieder geval veel te verbeteren met voeding en als je de belangrijkste oorzaken weet te vinden dan is genezing mogelijk. https://www.nlbewustgezond.nl/de-effecten-van-voeding-op-astma/
http://www.duurzaam-gezond.nl/het-celherstelcentrum/ervaringen/astmaverzuring-vermoeidheid/
Cryofiel
8 jaar geleden
Dat zijn nou niet bepaald de meest objectieve sites die je daar noemt... Ik zou liever vertrouwen op de kennis en ervaring van een echte arts dan op zo'n site die een ideaalbeeld hoger aanslaat dan de realiteit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb ook astma, maar ik heb er helemaal geen last meer van. Het is niet geneesbaar, maar je kunt er wel geen last van hebben. Ik heb er minder last van gekregen toen ik begonnen ben met klarinet spelen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Omdat het chronisch is, zal het noiit weggaan. Na verloop van tijd kunnen je symptonen wel verminderen/verdwijnen. Maar ze kunnen altijd weer terugkomen
Ivana
8 jaar geleden
Verandering van klimaat kan goed bijdragen aan genezing.

Antwoorden (1)

Nee, van astma genees je helaas nooit. Het is een blijvende longziekte, maar je kunt er goed oud mee worden. En je kunt zelf veel doen om de klachten te beperken:
- vermijd stoffen waar je allergisch voor bent (prikkels).
- bestrijd astma-aanvallen.
- beweeg voldoende.
- ga slim om met je energie.
- ga goed om met medicijnen.
Amadea