Steeds opnieuw verkouden wat te doen?

Sinds december 2014 ben ik verkouden. (3-4 maanden)
Word ik beter, een of twee dagen daarna ben ik weer ziek of ik ben heletijd ziek ik weet t niet meer. In m'n neus voel ik zo'n ziekgevoel en niezen hoesten, niet lekker voelen. Ik eet goed & drinken ook, af en toe wat stress, ik slik weerstand pillen en neem ook anti depressiva voor stress en dagelijks neem ik ook vitamines van A tot Z, omega 3-6-9 alle vitamines krijg ik binnen want ik sport 6-7 per week dus 1 uur per sportsessie.

Toegevoegd na 43 seconden:
Ik ben 20 jaar. man.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Ziekten
1.3K

Antwoorden (1)

je sport heel veel en hebt veel last van stress. Dat zijn beide dingen die sterk op je weerstand werken.
Ik weet niet wat je bedoeld met 'weerstandpillen', maar dat bestaat niet.
Ik zou toch eens proberen wat minder te sporten en meer rust te nemen. Je sport (bijna) elke dag van de week een uur, schroef dit eens terug naar 3-5 keer. Ga op tijd slapen, probeer aan je stress te werken en kijk of je wel echt goed eet (genoeg kcal).
Meer makkelijk verteerbare koolhydraten kan helpen bij stress.
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Je hebt geen vitamines nodig om "de weerstand te stimuleren". Het enige dat zulke vitamines stimuleren is de winst van de fabrikant. Ik zou het sporten niet reduceren tot 3-5 keer zoals Ritsuka aanbeveelt, maar tot 3 keer per week, 1 tot 1,5 uur per sessie. Ik begrijp niet wat je bedoelt met "antidepressiva tegen stress". Antidepressiva werken tegen depressiviteit, niet tegen stress. Tegen stress helpt het reduceren van de stress of, als dat echt niet mogelijk is, het volgen van (gedrags)therapie om beter met de stress te leren omgaan. Ik vermoed dus dat je zo enorm je best doet gezond te leven dat je in feite ongezond leeft. Dit verschijnsel wordt orthorexia genoemd, althans voor zover het op de voeding betrekking heeft. Een ander punt waar je naar zou kunnen kijken is of je echt verkouden bent, of dat het een allergie is. Ik denk dan aan stof, huisstofmijt, rook en dergelijke.
Ritsuka
9 jaar geleden
maar teveel sporten is niet goed voor je. Door te sporten beschadig je je spieren (lichtelijk). Vervolgens neem je rust zodat je spieren kunnen herstellen en sterker worden.
Neem je die rust niet, dan ga je uiteindelijk merken dat je minder snel herstelt, sneller moe bent, meer last hebt van spierpijn en sneller ziek word. Als 6-8 maaltijden op een dag jou bevalt, prima.
Aantal kcal zegt mij niet zoveel, ik weet niet wat je op een dag doet, maar lijkt wel aardig.
'Gezond eten' is een nietszeggende term, maar ik neem aan dat je bedoeld voldoende groente en eiwitten en dergelijke.
1x per week limonade is niks mis mee.
Ritsuka
9 jaar geleden
Een verlaagd immuunsysteem is 1 van de symptomen van overtraining. Herken je jezelf in andere symptomen van de lijst? http://sportsmedicine.about.com/cs/overtraining/a/aa062499a.htm
Ritsuka
9 jaar geleden
Bedankt voor de toevoegingen Cryo.
Allergie zou inderdaad ook nog kunnen.
Cryofiel
9 jaar geleden
Wanneer zijn die huisdieren er gekomen? Waar ik aan zit te denken is: huisdieren zijn in het voorjaar van 2014 gekomen. Toen had je er geen last van omdat het mooi weer was en het huis dus continu werd gelucht (ramen en deuren open). Toen de winter inviel werd er minder gelucht waardoor huidschilfers, haren, uitwerpselen van parasieten, de parasieten zelf, geleidelijk in steeds grotere hoeveelheden in huis aanwezig waren. Na enkele weken is voor jou de limiet overschreden en kreeg je last van overgevoeligheidsverschijnselen. Het is maar een idee - geen idee of dit in jouw situatie wel of niet van toepassing zou kunnen zijn, dat kun je zelf beter beoordelen dan ik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou weleens allergies kunnen zijn,voor je huisdieren,laat het bij de allegoloog testen,via je huisarts