Hoe lang wachten na bronchitis voor krachttraining?

Ik had twee weken geleden een verkoudheid en als gevolg daarvan een acute bronchitis waardoor ik bij het hoesten zeer veel pijn had in m'n linkerlong.

Woensdag kwam de dokter en die zei tot het einde van de week niet meer sporten.
Vandaag (zondag) voel ik me beter en de pijn in de longen gaat ook weg, moet minder hoesten enz.

Is het verstandig om morgen weer te beginnen met krachttraining? Ik ben van plan om het de eerste paar dagen rustiger aan te doen met iets minder gewicht. En ook de eerste dagen de intervaltraining op de loopband te vervangen door fietsen waardoor m'n hartslag wat lager is.

Is dit een goed idee of mag ik echt nog niets van sport doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Ziekten
2.4K

Het beste antwoord

Als jij je beter voelt, en je huisarts heeft ook gezegt dat je weer mag sporten, dan zou ik gewoon gaan morgen.
Gewoon rustig aan beginnen inderdaad, en goed luisteren naar je lichaam hoe het voelt om weer te trainen.