Last van vol gevoel en braken, wat kan ik hier aan doen?

Hoi

Ik heb zins bijna 2 weken last.
Het begon met migraine, toen die weg was werd ik heel erg misselijk en kon me eten toen niet meer binnen houden. Dacht dat het voedselvergiftiging was, maar het blijft aan houden. Als ik moet spugen spuug ik "mondjes" meer niet. Ik kreeg dag later ook last van me buik en maag. Ik ben naar de huisarts geweest, maar ik kreeg maagbeschermers (omiprasol) en laxeermiddel (zakjes vermengen met water). Ik kan ze allebij niet binnen houden. ik ben in de eerste week ruim8 kg afgevallen. Heb geen honger.
Me buikpijn zit rond me navel en straalt uit na links en rechts. Vooral als ik op me rug lig heb ik last van de linkerkant (hetgaat steken).
ik neem wel de maagbeschermers, maar die zakjes hou ik niet binnen.
Als ik te snel beweeg als ik wat gegeten/dronken heb spuug ik het ook in keren uit. Ook krijg ik meer last van de maagstreek als ik wat gegeten of gedronken heb.
ik moet morgen nog een keer naar de arts, maar denk niet dat ie er veel aan doet.

ik wou graag weten of iemand anders zo iets gehad heeft/heb en wat die kon eten,drinken

Ik hou wel een beetje boulon en kwark binnen. Soms thee

Ik wou graag tips!!
mvg

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb ook last van haaruitval, me nagels zijn wel gezond (denk ik er zit nagellak overheen en zijn stevig)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Ziekten
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou bij je huisarts aandringen op uitgebreider onderzoek.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik raad je aan om een volledig bloedbeeld te laten bepalen op afwijkingen en ook je eerste ochtend urine te laten controleren. Wel eerst een steriel potje halen bij de huisarts. je moet een aanvraagformulier laboratorium onderzoek halen bij je huisarts en de andere dag naar het lab om bloed te prikken. Na een week heb je de uitslag en dat zal met jou worden besproken.

Antwoorden (2)

Ik ben geen dokter. Wel werkzaam in ziekenhuis. Je symptomen lijken wel een beetje op die van een appendicitis (blindedarmontsteking). wil niet zomaar diagnoses stellen of je iets aanpraten, maar het heeft er wel veel van weg. Enige is dat juist de pijn bij een appendicitis in de rechteronder buik waarneembaar is en niet linksonder in... Misschien zou je bloed op leukocyten onderzocht moeten worden. Al is het alleen maat om een ontsteking uit te sluiten.
Veel succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Drink sterke brandnetelthee. brandnetelthee zuivert, voert vocht af en verzacht de maag, gaat misselijkheid tegen en andere maagklachten. Daarbij heeft het geen bijwerkingen. De jonge scheuten en toppen van brandnetels uit het wild, zijn het sterkst. Ik gebruik het zelf, om de zelfde klachten en omdat ik al teveel andere medicatie heb. Van maagtabletten kreeg ik ook weer andere bijwerkingen, vandaar dat ik dit ben gaan gebruiken na een tip van iemand die erg veel verstand heeft van kruidengenezing. Als je meer wilt weten, pm me maar...

Toegevoegd na 3 minuten:
Ga sowieso eerst dat van de arts afwachten trouwens voor je wat doet. Hij kan je echt wel helpen in de meeste gevallen. Ik hoop dat brandnetel voor jou net zo goed werkt als voor mij... verder : vermijd de volgende dingen zeker: Koffie, alcohol, roken, citrusvruchten, chocolade, menthol, vet en suiker. Die dingen werken nog eens extra op je maagklachten nu namelijk. Ook pittig gekruid eten vermijden. Kun je een beetje eten eet dan een watercracker, wat rijst, licht verteerbare dingen...